رئیس سازمان امور عشایر ایران:
رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: برای اجرای طرح های تولیدی و اقتصادی بیش از یک هزار میلیارد تومان به عشایر کشو.ر اختصاص داده می شود.
کد خبر: ۵۱۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰ 28 October 2017
به گزارش  تابناک قزوین  کرمعلی قندالی در اولین جلسه شورای عشایر استان که در محل استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در استان ردیفی برای عشایر تخصیص داده شده که برای اجرای برنامه ها هزینه می شود.
وی افزود: جامعه عشایر چند بعدی است و با تشکیل شورای عالی عشایر و بر اساس قانون تشکیل شده تا به نیازهای این گروه توانمند رسیدگی کند که با عمل به وظایف خود بر اساس قانون می توان کارهای بزرگی اجرا کرد.
قندالی تصریح کرد: یک سند فرابخشی تهیه شده که ۱۳ صفحه آن مربوط به عشایر است و در برنامه ششم هم ظرفیت های خوبی ایجاد شده که باید عملیاتی شود.
رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: در برنامه پنجم نام عشایر به تعدد آمده و برای توانمند سازی این افراد پس از تشکیل شورای عشایر در سال ۹۳  در طرح جامع عشایر موضوع ارتقاء سواد، دانش و مهارت و امور بهداشتی درمانی افراد و سایر نیازها دیده شده و بسترها را آماده کرده ایم تا به این امور رسیدگی شود.
وی بیان کرد: خوشبختانه در تامین منابع هیچ مشکلی نداریم و یک هزار میلیارد تومان از منابع ملی ۱۱ هزار میلیارد تومانی کشور به عشایر اختصاص داده می شود که ظرفیت بسیار خوبی است.
در اجرای طرح های تولیدی عشایر ۵۰  میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه داده می شود که برای ایجاد اشتغال موثر است.
قندالی با اشاره به ظرفیت های استان قزوین اظهارداشت: در قزوین ظرفیت گیاهان دارویی و گردشگری زیادی دارید که باید شکوفا شود و در کشت علوفه و باغ هم ظرفیت قابل توجه است که برای آن لازم است برنامه ریزی کنید.
وی یادآور شد: باید منابع زیست محیطی را حفظ کنیم و در این راستا نگذاریم چراگاهها نابود شود بلکه با تنوع فعالیتها و در نظر گرفتن همه ظرفیت ها اقدام کنیم.
قندالی بیان کرد: زنجیره تولید گوشت قرمز را در اولویت قرار داده ایم و با طرح کاهش زمان پرواری و عرصه گیاهان دارویی امیدواریم کارهای خوبی در بخش عشایر صورت گیرد که در این راستا طرح پرواری یک میلیون و ۷۰۰ هرار راس دام را در بخش عشایر اجرا کرده ایم.
رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: در صنایع دستی که ۳۵ درصد به عشایر تعلق دارد باید این ظرفیت را شکوفا کنیم و از این قابلیت برای اشتغال و اقتصاد عشایر بیشترین بهره را ببریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار