به همراه تیم ملی
فاطمه آقازادگان به همراه تیم ملی دختران بسکتبال نوجوان کشور سکوی چهارمی را از آن خود کرد.
کد خبر: ۵۱۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۵ 30 October 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، تیم بسکتبال دختران نوجوان کشور که نخستین حضور خود را در رقابت‌های برون‌مرزی با شرکت در رقابت‌های قهرمانی دسته دو پیکارهای قهرمانی نوجوانان آسیا تجربه کرد، در پایان این رقابت‌ها بر سکوی چهارمی ایستاد.

دختران بسکتبالیست استان که پس از 38 سال با تصویب حجاب از سوی فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) توانستند نخستین حضور خود را در رقابت‌های بین‌المللی تجربه کنند، با کسب سه پیروزی و دو شکست ضمن کسب جایگاه چهارمی نشان دادند که اگر میدان‌های بین‌المللی بیشتری را تجربه کنند، می‌توانند در سال‌های آتی درخشش بیشتری را از خود در مقابل رقبای آسیایی و حتی جهانی به نمایش بگذارند.

اما جایگاه چهارمی بسکتبالیست‌های استان از آنجا برای قزوینی‌ها مهم‌تر بود که در این رقابت‌ها ستاره‌ای به نام فاطمه آقازادگان از دل این رشته ورزشی توانست شایستگی‌های خود را به رخ سایر رقبا بکشد.

آقازادگان با وجود سن و سال کم یکی از مهره‌های تأثیرگذار تیم بسکتبال دختران نوجوان کشور در آوردگاه مسابقات آسیایی بود، مسابقاتی که توانست سکوی پرتابی بلند برای این بسکتبالیست شایسته قزوینی باشد.

این بسکتبالیست در طول دیدارهای برگزارشده تیم ملی بسکتبال دختران نوجوان کشور عملکرد قابل توجهی داشت و در سه دیدار تیم ملی مقابل رقبا موفق شد عنوان پرامتیازآورترین بازیکن میدان را به خود اختصاص دهد، عنوانی که نشان می‌دهد درخشش در سه دیدار اتفاقی نیست و تنها حکایت از آمادگی و توانمندی بالای این بازیکن حکایت دارد.

نایب رئیس هیأت بسکتبال استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به درخشش فاطمه آقازادگان به همراه تیم ملی در مسابقات قهرمانی بسکتبال دختران نوجوان آسیا اظهار داشت: تیم ملی بسکتبال دختران نوجوان کشور در حالی در مسابقات دسته دو آسیا سکوی چهارمی را به خود اختصاص دادند که فاطمه آزادگان بسکتبالیست قزوینی در این رقابت‌ها خوش درخشید.

افسانه حسن‌نایبی افزود: آقازاداگان با ارائه بازی‌های جذاب و تماشایی خود در سه دیدار تیم ملی مقابل رقبا به عنوان امتیازآورترین بازیکن انتخاب شد.

وی اضافه کرد: تیم ملی بسکتبال کشور در دیدار رده‌‌بندی این رقابت‌ها مقابل تیم قزاقستان قرار گرفت و گرچه در پایان با نتیجه 61 به 37 بازی را به این تیم واگذار کرد، اما فاطمه آقازادگان بسکتبالیست شایسته قزوینی همانند دیدارهای قبلی تیم ملی باز هم ستاره میدان بود و توانست 20 امتیاز برای تیم بسکتبال کشور کسب کند.

نایب رئیس هیأت بسکتبال استان قزوین عنوان کرد: آقازاداگان در دیدار مقابل سریلانکا در مرحله گروهی این رقابت‌ها و در بازی مقابل مالزی در مرحله نیمه نهایی هم ستاره میدان بود و موفق شد عنوان پرامتیازترین بازیکن این رقابت‌ها را از آن خود کند.

گفتنی است، رقابت‌های بسکتبال قهرمانی دسته دو دختران نوجوان آسیا با شرکت هشت تیم به میزبانی هندوستان برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار