نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: حضور دانش‌آموزان در مبارزات انقلابی برای روحانیت و انقلابیون روحیه‌بخش بود.
کد خبر: ۵۱۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۰ 30 October 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایسنا منطقه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار مسئولان بسیج دانش‌آموزی و جمعی از دانش‌آموزان استان قزوین که به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار شد، اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی همراهی و هماهنگی دانش‌آموزان در مبارزات انقلابی، برای روحانیون، طلاب و انقلابیون روحیه‌بخش بود و بحمدالله امروز نیز دانش‌آموزان در پیگیری آرمان‌های انقلاب و مطالبات رهبری پیشتاز هستند.

وی به تشریح اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و فعالیت‌های اجتماعی از سوی دانش‌آموزان پرداخت و تصریح کرد: امام خمینی (ره) مساجد را سنگر نامیدند و رهبر انقلاب نمازهای جمعه را قرارگاه فرهنگی، ایمانی، تقوایی، بصیرتی و قلب فرهنگی هر شهر نام‌گذاری کرده‌اند.

امام‌جمعه قزوین در این خصوص افزود: ما نیز باید با پیروی از فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب، نمازهای جمعه و مساجد را به‌عنوان مهم‌ترین مراکز عبادت و بندگی، پایگاه اصلی و بنیادین فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی قرار دهیم و اگر این هدف را با جدیت دنبال نماییم قطعاً به نتایج مطلوبی دست پیدا خواهیم کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بر جذب حداکثری جوانان به نمازهای جمعه و جماعت تأکید کرد و ابراز داشت: خداوند تأکید دارد که مساجد را کسانی آباد می‌کنند که به خدا و روز قیامت ایمان دارند و جامعه دانش‌آموزی ما به‌عنوان قشری جوان، پویا، پاک و مؤمن می‌توانند نقش مهمی در آبادانی مساجد ایفا کنند؛ اما لازم است مسئولان زمینه جذب و فعالیت هر چه بیشتر آن‌ها را در مساجد و نمازهای جمعه فراهم کنند.

وی در پایان یادآور شد: فعالیت‌ها و برنامه‌های مؤثر و امیدوارکننده‌ای در ستاد نماز جمعه قزوین برای جذب دانش‌آموزان و استفاده حداکثری از ظرفیت آن‌ها در نماز جمعه قزوین تدوین‌شده است که اجرای کامل آن‌ها نیازمند همکاری و همراهی بسیج دانش‌آموزی و آموزش‌وپرورش است.

در ابتدای این دیدار سالار قاسمی، مدیرکل آموزش‌وپرورش و رضا ابراهیمی، مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قزوین گزارشی از برنامه‌های خود در هفته بسیج دانش‌آموزی ارائه کردند.

همچنین تعدادی از دانش‌آموزان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود برای اثرگذاری هر چه بیشتر فعالیت‌های دانش‌آموزان در استان پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار