مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:
استان قزوین 22 هزار و 100 خانوار تحت حمایت خود دارد که 68 درصد این افراد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۱۷۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ 31 October 2017
 به گزارش تابناک قزوین مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین پس از بازدید از بخش‌های مختلف خط تولید، در نشست با مدیرعامل این واحد صنعتی ضمن تقدیر از مشارکت مدیریت و کارکنان این واحد تولیدی در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین بیان کرد: امروز خیران نباید مشارکت خود را تنها در عرصه مالی محدود کنند بلکه بخش مهم حضور آنها در عرصه فرهنگ سازی کار خیر است چراکه هر نیکوکار می‌تواند افراد دیگری را نیز در این گام‌های خیر با خود همراه کند.

وی ادامه داد: محور کار امداد مشارکت مردم است، اگر مردم در کاری مشارکت کردند برکت کار جمعی و عزتمندی در جامعه رقم می‌خورد البته تجربه ثابت کرده است که در هر کاری مردم به صحنه آمده‌اند نتیجه کار بهتر بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: کمک به نیازمندان تنها در کمک مادی و ریالی نیست بلکه افراد می‌توانند از توانایی و مهارت خویش نیز برای ارائه خدمت به محرومان استفاده کنند به طور مثال معلم در تدریس دروس تقویتی، مهندسان در ساخت واحد مسکونی و سایر مشاغل به تناسب تواند خویش می‌توانند در نیکوکاری سهیم شوند.

وی استان قزوین را از استان‌های برخوردار کشور معرفی کرد و گفت: قزوین دارای ظرفیت‌های زیادی برای ارتقای سطح مشارکت مردم است چراکه تولید ناخالص و سطح درآمد مردم استان از میانگین بالاتری به نسبت برخی استان‌هاست در نتیجه بستر کار خیر فراهم است.

مؤمنی اعلام کرد: 22 هزار و 100 خانوار در استان قزوین تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) هستند که تعداد خانوارهای تحت حمایت به واسطه شرایط استان قزوین از میانگین کشوری پائین تر است.

وی گفت: تلاش می‌کنیم تا به جای کمک‌های بلاعوض در قالب تسهیلات اشتغال زایی و قرض الحسنه به نیازمندان امدادرسانی کنیم همچنین از مددجو محوری به سمت خانواده محوری حرکت می‌کنیم تا فرایند خدمت کمیته امداد به ارتقای خانوارهای تحت حمایت منجر شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین زنانه شدن جمعیت تحت حمایت امداد را یکی از ویژگی‌های مددجویان دانست و ادامه داد: 68 درصد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که سیاست امداد ایجاد اشتغال خانگی برای این دسته از مددجویان است تا بتوانند هزینه‌های زندگی خیوش را تأمین کنند.

وی تأکید کرد: موضوع اشتغال برای همه مددجویان یک اولویت است چراکه نتیجه اشتغالزایی، کسب درامد است و با این رویکرد دیگر کسی نیازمند کمک دیگران نخواهد بود و می‌تواند در بستر عزتمندانه زندگی خویش را اداره کند.

مؤمنی اعلام کرد: هر تعداد از فرزندان تحت حمایت کمیته امداد که در واحد تولیدی مشغول به کار شوند گام جدی و اساسی در فرایند کاهش فقر برداشته شده است از این رو برای کارفرمایانی که نسبت به بکارگیری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اقدام می‌کنند بسته تشویقی در نظر گرفته شده است که براین اساس کمیته امداد امام (ره) در سال نخست 100 درصد سهم بیمه کارفرما و در سال دوم 50 درصد بیمه کارفرما را برای هر مددجوی پرداخت می‌کند.

وی به هماهنگی‌های انجام شده با اداره مالیات اشاره کرد و اظهارکرد: مشکل مالیات واحدهای صنعتی که در زمینه کمک به نیازمندان با کمیته امداد امام (ره) مشارکت دارند، حل شده است و با زمینه ایجاد شده معافیت مالیاتی کسانی که در زمینه امور نیکوکاری و خیر گام برمی دارند، اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین به ایجاد بسترهای پرداخت تسهیلات ضروری به مددجویان اشاره کرد و گفت: کمیته امداد امام (ره) فرصت جدیدی را برای نیکوکاران قرار داده است که بر این اساس افراد خیّر می‌توانند مبالغ نقدی خود را در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت سپرده گذاری کنند تا این سپرده در مدت زمان معین تحت عنوان وام در اختیار مددجویان قرار گیرد و پس از مدتی نیز سپرده گذران می‌توانند نسبت به دریافت این مبالغ اقدام کنند.

وی یادآورشد: سقف وام پنج میلیون تومان است که به صورت قرض الحسنه پرداخت می‌شود و تنها نیاز به یک ضامن دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار