رئیس سازمان بازرسی کل کشور:
رئیس سازمان بازرسی کشور با بیان اینکه سود بالای 20 درصد به سپرده های بانکی و قاچاق کالا قدرت تولید را از تولید کننده گرفته است.
کد خبر: ۵۱۸۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ 01 November 2017
به گزارش تابناک قزوین  ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل جدید اداره کل بازرسی استان قزوین که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات دادگستری استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خصوصی سازی در کشور به درستی انجام نشده است .
وی افزود: امروز در حالی از اجرای اصل 44 قانون اساسی صحبت می کنیم که تنها 18 درصد از خصوصی سازی به درستی اجرا شده و آن هم مربوط به شرکت های ضعیف و کوچک بوده است.
قاضی سراج بیان کرد: طبق قانون خصوصی سازی، هر شرکتی که به بخش خصوصی سپرده می شود تا 5 سال نباید نیرو را تعیدل کند اما امروز شاهد این امر هستیم که در بدو ورود، نیروهای زیادی تعدیل شده و آسیب های فراوانی به جامعه وارد می شود.
وی ادامه داد: از سوی دیگر سپردن بخش تولید به بهانه خصوصی بازی به غیر متخصص نیز آسیب های زیادی را به این بخش وارد کرده است تا جایی که 21 درصد خصوصی سازی رد دیون بوده و به طور مثال تنها در یک مورد شرکت پتروشیمی به وزارت بهداشت و درمان سپرده شده است و می توان انتظار داشت که جه اتفاقی روی داده است.
این مسئول با اشاره به اینکه باید بپذیریم در خصوصی سازی و اجرای اصل 44 شکست خورده ایم عنوان کرد: اکر آنچه که فرمایش مقام معظم رهبری بود اجرایی می شد شاهد تحولی بنیادین در اقتصاد می بودیم.
وی با بیان اینکه قیمت کالای ایرانی از کالای مشابه خارجی بالاتر است، تأکید کرد: قاچاق کالا ضربه هایی اساسی را بر پیکره تولید این کشور وارد کرده است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: سود بالای بانکی که در برخی اوقات به 20 درصد می رسد نیز رغبت تولید را از تولید کنندگان گرفته است چون در شرایط فعلی سود تولید به 20 درصد نمی رسد.
وی ادامه داد: قانون به کارگیری بازنشستگان در مشاغل دولتی نیز اصلاح شده و از این پس بازنشستگان تنها در همان جایگاه خود می توانند به کارگیری شوند به طور مثال استاندار در جایگاه استاندار و وزیر نیز در جایگاه وزیر می تواند به کارگیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار