مدیرکل منابع طبیعی استان خبر داد:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: در سال های اخیر یک هزار و200 نفر شتر در مراتع استان به صورت غیرمجاز مشغول چرا بودند که با اقدام های صورت گرفته این تعداد اکنون به 150 تا 200 نفر کاهش یافته است.
کد خبر: ۵۱۹۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ 05 November 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا،علی اکبر اسداللهی روز یکشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قزوین افزود: این تعداد چرای غیر مجاز نیز برای منابع طبیعی استان زیان آور است و باید با مطرح کردن آن در شورای تامین استان و شهرستان ها جلوی آن را گرفت.
وی اضافه کرد: در سال گذشته با تخصیص اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری حدود پنج هزار هکتار کاشت نهال و مقابله با بیابان زائی در استان در دستور کار قرار گرفت اما در صورت جلوگیری نکردن از این چرای غیر مجازی تمامی زحمات صورت گرفته از میان خواهد رفت.
اسدالهی افزود: با کنترل چرای غیرمجاز و انجام غرق کامل برخی نقاط در احیای دشت قزوین موفق عمل کرده ایم و اگر کار را به همین صورت ادامه دهیم به احیای دشت امیدور باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در گذشته 29 هزار هکتار بیابان در سطح استان وجود داشت اما امروزه با احتساب کانون های بحرانی این رقم به حدود 240 هزار هکتار رسیده و در حال افزایش است.
اسداللهی با بیان اینکه هرکجا که کاهش تولید داشته باشیم در مسیر بیابانی شدن قرار گرفته ایم،افزود: به همین دلیل در اراضی آبیک تا بوئین زهرا و بخشی از قزوین مقابله با بیابانی شدن اراضی را آغاز کرده ایم و تاکنون گیاهانی نظیر تاغ، قره داغ و اسفناج وحشی در هر هکتار حدود 200 اصله برای کنترل منطقه کشت شده اند.
وی ادامه داد: کانون ریزگردها در شهرستان بوئین زهرا شناخته شده و باید استان ما در فهرست استان های مواجهه با بحران گرد و غبار قرار گیرد تا اعتبار مقابله با آن استان تخصیص پیدا کند.
اسدالهی در ادامه با اشاره به اطفای حریق گسترده در بخش طارم سفلی در هفته گذشته، گفت: باد شدید و صعب العبور بودن منطقه موجب شعله ور شدن آتش می شد و تلاش کردیم که آتش به خود جنگل نرسد و باید از نیروهای همکار در زمینه اطفای این حریق شامل بسیج،سپاه،ارتش،هلال احمر،جهاد کشاورزی ،راه و شهرسازی،راهداری و شرکت گاز قدردانی کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار