کارشناس مسئول سلامت جوانان استان قزوین:
کارشناس مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تاکنون برای ۸۷.۵ درصد جوانان استان قزوین پرونده سلامت در مراکز بهداشتی تشکیل شده است.
کد خبر: ۵۱۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 05 November 2017
به گزارش تابناک قزوین مژگان عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: پرونده الکترونیکی سلامت برای ۸۷.۵ درصد جوانان استان قزوین در مراکز جامع خدمات سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت تشکیل شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ۲۱ درصد جمعیت استان را جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله تشکیل می دهند، تشکیل پرونده سلامت و ارزیابی سلامت این گروه، یکی از اهداف این واحد است که نسبت به آن اقدام کرده ایم.

این کارشناس بهداشت تصریح کرد: تمامی جوانان این گروه سنی می توانند با مراجعه به مراکز تابعه دانشگاه به صورت رایگان از خدمات غربالگری فشارخون، آسم، سل، وضعیت سلامت روان و اختلالات روانپزشکی، ارزیابی نمایه توده بدنی و رفتارهای تغذیه ای، ناهنجاری های ژنتیک، سلامت اجتماعی، اختلالات خونی فقر آهن، بیماری های دستگاه تناسلی، بیماریهای تیروئید، ارزیابی سوء مصرف مواد و دخانیات، واکسیناسیون و هپاتیت برخوردار شوند.

عباسی اضافه کرد: خدمات یادشده توسط پزشکان و مراقبان سلامت ارائه می شود.

کارشناس مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآورشد: در شش ماهه اول امسال تعداد ۵۶۸ هزار و۳۵۶ مورد خدمات پزشکی به جوانان مراجعه کننده به مراکز تابع دانشگاه علوم پزشکی استان ارائه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار