مسئول بخش سوختگی مرکز آموزشی، درمانی شهید رجایی قزوین گفت: پزشکان جان فردی که بر اثر برق گرفتگی دچار سوختگی شده و در حال مرگ بود را نجات دادند.
کد خبر: ۵۱۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ 05 November 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، مرد ۲۷ ساله ای که هنگام کار دچار برق گرفتگی با کابل برق فشار قوی، با سوختگی ۴۰ درصد شده و از بلندی سقوط کرده بود، در مرکز آموزشی، درمانی شهید رجایی قزوین بستری و درمان شد.
 
فرزانه سلیمان پوریان، مسئول بخش سوختگی مرکز آموزشی، درمانی شهید رجایی درباره این بیمار گفت: وی از ناحیه شکم، پشت کمر، دست راست و هر دو پا (ناحیه ران) و برخی قسمت های دیگر بدن دچار سوختگی شده بود که بعد از ۴۰ روز بستری بودن، زیر نظر دکتر علی طارمیها، متخصص جراحی و سوختگی، با رسیدگی پرستاران بخش به شرایط مطلوب برگشت.

وی افزود:به علت برق گرفتگی، بیمار دچار مشکلات قلبی نیز شده بود و فاصله کمی با مرگ داشت، ولی با اقدامات خوب پزشکی از مرگ حتمی نجات یافت.

سلیمان پوریان تصریح کرد: برق گرفتگی و وارد شدن شوک به افراد، باعث ایجاد اختلالات عروقی خاص می شود که هر چند گاهی کم اهمیت و موقتی است، ولی بعضی اوقات، شدید و طولانی است و در موارد حاد، منجر به مرگ می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار