کد خبر: ۵۲۰۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ 06 November 2017

به گزارش «تابناک یزد»سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: برای مقابله با پدیده حاشیه‌نشینی و کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی این مناطق، باید از ظرفیت سمن‌ها (NGO) استفاده شود.

 «علی شریعت پناه» در جلسه تدوین طرح‌های پیشگیرانه متناسب با جرایم و آسیبهای اجتماعی شایع در بافت‌های ناکارآمد و حاشیه‌نشین، افزود: شناسایی مجرمین پرخطر و حرفه‌ای در مناطق حاشیه‌نشین و همچنین اقشار آسیب پذیر ساکن در این مناطق باید اولویت نخست برنامه‌های کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی حاشیه نشینی باشد.

وی از طبقه‌بندی و جمع‌بندی جرائم و آسیب‌های اجتماعی مناطق حاشیه‌نشین خبر داد و اظهار کرد: باید کارگروه عملیات اجرایی طرح‌ها، برنامه‌ها و مصوبات تشکیل شود و تا حصول نتایج مطلوب و مد نظر کار را ادامه دهد.

این مقام مسئول از راه‌اندازی مراکز مشاوره رایگان در این مناطق به عنوان راهکاری خوب و اثرگذار یاد کرد و گفت: به منظور توانمندسازی خانواده‌های بزه‌دیده و زنان و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در مواجه با جرائم و آسیب‌های اجتماعی، راه‌اندازی مراکز مشاوره رایگان در این مناطق ضروری به نظر می‌رسد .

وی اعتیاد را از دیگر آسیب‌های مناطق حاشین دانست و تصریح کرد: شناسایی، جمع‌آوری و ارجاع معتادان به کمپ‌های ترک اعتیاد جهت مصاحبه‌های انگیزشی و درمان آنان از دیگر اموری است که باید در این مناطق پیگیری شود.

یادآور می‌شود؛ نشست تدوین طرح‌های پیشگیرانه متناسب با جرایم و آسیب‌های اجتماعی شایع در بافت‌های ناکارآمد و حاشیه نشین با حضور نمایندگانی از استانداری، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، اداره کل اطلاعات و اداره کل امور اتباع تشکیل شد و هر یک از شرکت‌کنندگان راهکارهای مناسب جهت کاهش آسیب و جرائم حاشیه‌نشینی را ارائه کردند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار