رئیس دانشگاه پیام‌نور شیراز از تشییع و تدفین شهدای گمنام در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۵۲۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ 11 November 2017
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری دانشجو:قاسم فروزانی، رئیس دانشگاه پیام نور شیراز از تشییع شهدای گمنام در این دانشگاه خبر داد و در خصوص اقدامات صورت گرفته به منظور تشییع و تدفین شهدای گمنام، گفت: با توجه به پیگیری های صورت گرفته از جانب مجموعه مدیریت سازمان مرکزی و ستاد تدفین و توافق آنها بر دفن شهدا در دانشگاه، محل تدفین شهدا در پرده ابهام ست.

وی افزود: بنابر پیشنهاد مدیریت سازمان مرکزی دانشگاه، مکان تدفین شهدا در دامنه تپه در نزدیکی مسجد، به علت کمبود زمان و هزینه و پیشنهاد ستاد تدفین، تپه شهدا بوده و لازم به ذکر است، تا کنون توافقی در این باره صورت نگرفته است.

رئیس دانشگاه پیام نور شیراز، افزود: همه به علت اینکه احتمال می رود، این شهدا آخرین شهدا باشند، اصرار بر انجام اینکار دارند. 

وی، گفت: رئیس سازمان مرکزی و استان پیگیر انجام هرچه سریعتر و بهتر اینکار هستند.

فروزانی، در خصوص زمان تدفین شهدا اظهار داشت: قبل از اربعین هماهنگی ها انجام شده بود تا همزمان با اربعین حسینی تدفین شهدا انجام گیرد که به علت عدم توافق بر سر مکان به عقب افتاد و تاریخ آن به 28 صفر موکول شد؛ در حالی که کماکان اصرار ستاد تدفین بر انجام اینکار، در مکان مورد نظر خودشان می باشد. 
  
وی، همچنین در ارتباط با اثرات و برکات حضور شهدا و مقبره شهدا در دانشگاه، گفت: شهدا به دنبال رسیدن به یک هدف و آرمان مشخص، جان خود را فدا کرده و دعوت حق را لبیک گفتند، مردم نیز به آنها وفادار هستند و هیچ کس نتوانسته همانند شهدا این الگوها و ارزش ها را برای ما حفظ کند. 

رئیس دانشگاه پیام نور شیراز ادامه داد: تدفین شهدا در دانشگاه از این جهت جایگاه ویژه ای دارد که می تواند چراغی باشد که افراد را به سمت این ارزش ها حرکت دهد و همیشه این الگو در ذهن همه ما بماند که این ارزش ها را فراموش نکرده و به سمت آن حرکت کنیم. همچنین یاد و خاطرشان در ذهن ها ماندگار شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار