نماینده مردم قزوین در مجلس:
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز و رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود 65 هزار طرح نیمه کاره در کشور، گفت: تکمیل این طرح ها به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار نیازمند است.
کد خبر: ۵۲۳۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ 12 November 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا، داوود محمدی روز یکشنبه در آیین رونمایی از تقدیرنامه مجتمع مهر و ماه در دومین جشنواره ساختمان های برتر استان قزوین، افزود: با توجه به بودجه محدود دولت باید برای تکمیل این طرح ها از ظرفیت بخش خصوصی بهره ببریم.
وی اضافه کرد: بخش خصوصی نه تنها رقیب دولت نیست بلکه بازوی توانمندی برای آن در پیشبرد امور مختلف محسوب می شود.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم بازنگری در هزینه کرد منابع و بودجه،ادامه داد: سال گذشته 80 درصد از بودجه دولت تنها به هزینه های جاری اختصاص یافت در حالی که سهم برخی از وزارتخانه ها مانند آموزش و پرورش تنها 1.5 درصد باقیمانده هزینه ها بود.
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای پیشبرد کارهای خود نیازمند بهره گیری هرچه بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی هستیم.ادامه داد: امروز این بخش در دنیا نقش خود را به خوبی ایفا می کند و در این راه دولت ها نیز به عنوان پشتیبان و همراه آن را یاری می کنند.
محمدی اضافه کرد: متاسفانه روند استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در کشورمان بسیار کند می باشد تا جایی که از 65 هزار طرح نیمه کاره موجود در کشور تاکنون تنها چهار هزار و 131 مورد آن به این بخش واگذار شده است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: جهت گیری های کلی ما در مدیریت کشور باید استفاده بهینه از ظرفیت های موجود باشد و در راستای ورود بخش خصوصی به کارها نیز باید طوری رفتار کرد تا این بخش با میل و رغبت وارد امور شده و به فعالیت بپردازد.
مدیرکل راه و شهرسازی قزوین نیز در این آیین، نماها را معرف فضاهای شهری دانست که از اهمیت فراوانی در حوزه ساخت و ساز برخوردار هستند.
مسعود حق لطفی با اشاره به لزوم احیای استفاده از مصالح ساختمانی چون آجر در ساخت و سازها، افزود: با توجه به اینکه آجر یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی به کار گرفته شده در بناهای کشور ما به خصوص در بخش نما محسوب می شود، متاسفانه کاربرد آن طی سال های گذشته به فراموشی سپرده شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: استفاده از مصالح مناسب، به خصوص در نمای ساختمان ها در واقع به معنای توسعه و ترویج ساختمان برتر و فرهنگ سازی در توجه بیشتر به حوزه معماری و نما خواهد بود.
در ادامه، دبیر دومین جشنواره ساختمان های برتر استان قزوین نیز گفت: این جشنواره به منظور شناسایی ساختمان های برتر و در 2 بخش ساختمان های 2 تا هفت طبقه و یا کمتر از 30 واحد و نیز مجتمع های بیش از هفت طبقه و یا بالای 30 واحد مسکونی در سطح استان 26 مهرماه جاری در دانشگاه بین المللی امام (ره) قزوین برگزار شد.
حامد عبدالرزاقی با اشاره به ارسال 44 اثر به دبیرخانه این جشنواره،گفت: نما، حجم و جلوه های بصری، معماری داخلی، کیفیت ساخت و رعایت مقررات ساختمانی به همراه صرفه جویی در مصرف انرژی و سازگاری با محیط زیست از جمله محورهای این جشنواره بود که در نهایت 9 اثر که مدارک آنها تکمیل بود مورد بازدید و ارزیابی داوران جشنواره قرار گرفت.
عبدالرزاقی گفت: نصب لوح در ساختمان های برتر، ارائه کل آثار رسیده به دبیرخانه در قالب برگزاری نمایشگاه در دانشگاه های استان، چاپ نشریه جشنواره به منظور ارائه نظر داوران مبنی بر انتخاب آثار برتر و برگزاری جلسه نقد و بررسی با حضور اساتید دانشگاهی از دیگر برنامه های دبیرخانه این جشنواره خواهد بود.
در پایان این آیین از لوح ساختمان برتر استان قزوین در بخش نما و معماری که از سوی داوران دومین جشنواره ساختمان های برتر استان به مجتمع مهر و ماه اختصاص داده شد، رونمایی شد.
دومین جشنواره ساختمان های برتر استان قزوین در 2 بخش ساختمان های 2 تا هفت طبقه و مجتمع‌ های بالای 30 واحد در بخش معماری و کیفیت ساخت 27 مهرماه در قزوین برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار