توصیه دانشجوی شهید قزوینی
مرتضی جلالیان دانشجوی شهید قزوینی در وصیت‌نامه خود خطاب به خانواده‌اش بیان کرده است: حلیم باشید که مردن حق است و شهادت افتخار ماست.
کد خبر: ۵۲۳۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 13 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی جلالیان در روز هفتم شهریور ماه سال 43 و در قزوین پا به عرصه هستی نهاد.

وی دوران تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در زادگاهش طی کرد و دیپلم خود را از دبیرستان پاسداران أخذ کرد.

ایشان پس از أخذ دیپلم در آزمون سراسری دانشگاه‌ها شرکت کرد تا ادامه‌دهنده کسب علم و دانش باشد بنابراین با حضور در آزمون سراسری دانشگاه‌ها توانست در مقطع کارشناسی رشته‌ حقوق دانشگاه علوم قضایی قم، قبول و پذیرفته شود.

وی پس از گذشت یک سال تحصیلی در دانشگاه، به عضویت بسیج دانشگاه در آمد و همزمان با جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی، به فرمان امام بزرگوار، لبیک گفته، قصد جبهه‌ها کرد.

جلالیان با مأمور شدن در تیپ 82 صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، مشغول خدمت شده و به دفعات در عملیات‌های رزمی در جبهه‌های مختلف حضور یافت.

او طی دورانی که در عملیات‌های مختلف شرکت داشت در مناطق فاو، جزیره مجنون، شلمچه، دزفول و خرمشهر حضور یافت.

شهید جلالیان سرانجام در آخرین مأموریت جنگی خود در عملیات بیت‌المقدس 6 شرکت جست و در روز 21 فروردین ماه سال 67 در منطقه تپه شیخ محمد، واقع در غرب کشور بر اثر اصابت ترکش‌های خمپاره دشمن دون، به شهادت رسید.

* راضی به رضای الهی هستم

در بخشی از وصیت‌نامه شهید مرتضی جلالیان آمده است: خداوندا! تو را سپاس می‌گویم که بر من فطرتی پاک عنایت کردی که تابع حق باشم و غیر از تو را نپرستم و همانطور که بر ما تکلیف قرار دادی زیر بار ظلم نرویم و هرگز ظلم نکنیم و در جنگی که شروع‌کننده‌اش نبودیم، تنها به خاطر دفاع از اسلام، ننگ و ذلت تسلیم در مقابل ظلم و کفر را نپذیریم و اما باید بدانید که کلید امور به دست خداست و ما راضی به رضای الهی هستیم و آنچه را می‌خواهیم که خدا برایمان بخواهد.

و شما خانواده گرامیم! مراقب باشید، شیطان شما را بی‌صبر نکند، حلیم باشید که مردن حق است و شهادت افتخار ماست.

و توصیه‌‌ای هم به همه دارم و آن هم این که به یاد این مسیر طولانی که در پیش داریم، باشیم و اینکه شاید مهلت و اجلمان تمام شده باشد و کاری نکرده باشیم اما شما تا وقت دارید نگذارید فرصت از کفتان برود و سعی در کسب معارف اسلامی و رضای الهی داشته باشید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار