مسؤول آی.سی.یو مرکز آموزشی-درمانی شهید رجایی قزوین گفت: به حداقل رساندن ملاقات در بخش‌های مراقبت ویژه( آی.سی.یو یا سی.سی.یو) نقش مهمی در کنترل عفونت بیمارستانی دارد.
کد خبر: ۵۲۳۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 13 November 2017
به گزترش تابناکاز قزوین، احمدعلی نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: به حداقل رساندن ملاقات در بخش‌های مراقبت ویژه( آی.سی.یو یا سی.سی.یو) نقش مهمی در کنترل عفونت بیمارستانی دارد.

وی افزود: چون وضعیت بالینی برخی بیماران به گونه‌ای است که طبق نظر پزشک معالج، باید در بخش‌های مراقبت ویژه بستری شوند، به دلیل نیاز بیماران به آرامش و جلوگیری از ورود آلودگی، تردد به این بخش‌ها بدون هماهنگی با پرستار کشیک، ممنوع است و به منظور تثبیت شرایط ایمنی و بهداشتی بخش، لازم است ملاقات به حداقل برسد.

* ضدعفونی کردن دست‌های ملاقات‌کنندگان

بنا به اظهار مسؤول آی.سی.یو مرکز آموزشی-درمانی شهید رجایی قزوین، لازم است ملاقات‌کنندگان، قبل و بعد از عیادت با بیمار، دستان خود را با آب و صابون و مواد مخصوص ضدعفونی‌کننده که در بخش‌ها موجود است، بشویند.

نوروزی به طور جدی از مردم خواست از آوردن کودکان برای ملاقات خودداری کنند، گفت: برای رعایت بهداشت فردی و جلوگیری از انتقال بیماری، نباید بیمار یا همراهان وی از لوازم شخصی سایر بیماران همانند تخت، ملحفه، پتو و لیوان استفاده کنند.

* مقرراتی برای آسایش بیماران

وی علاوه بر اینکه از همراهان بیماران خواست به رعایت بهداشت محیط بیمارستان توجه ویژه کنند؛ عنوان کرد: لازم است آنان، سیگار نکشند، زباله‌های عفونی و غیرعفونی را به تفکیک در سطل های مخصوص بریزند، با صدای بلند با تلفن همراه صحبت نکنند و در تمام طول حضور در بیمارستان، تلفن همراه خود را در حالت سکوت تنظیم کنند.

* کادر درمانی، پیشگام در کنترل عفونت

یادآور می‌شود، پزشکان و پرستاران بخش آی.سی.یو مرکز آموزشی-درمانی شهید رجایی با امضای میثاق‌نامه‌ای، خود را متعهد به رعایت کنترل عفونت بیمارستانی کردند، این کار، قبل از تماس با بیمار، قبل از عملیات درمانی، بعد از تماس با مایعات، بعد از تماس با بیمار و بعد از تماس با وسایل بیمار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار