مدیر شرکت خدمات حمایتی استان قزوین:
مدیر شرکت خدمات حمایتی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۰ تن کود غیر مجازشیمیایی به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در استان جمع آوری و توقیف شد.
کد خبر: ۵۲۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ 13 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین، مجید اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این میزان کود توقیف شده شامل ۵ هزار  کیسه ۵۰ کیلویی انواع کودها ی غیر مجاز کشاورزی شامل  سوپر فسفات تریبل، دی آمونیوم فسفات،   اوره، سولفات پتاسیم، ماکرو گرانوله  و  کلرو پتاسیم  بود.

وی افزود: این کودهای  غیرمجاز توسط برخی افراد سودجو در داخل استان و گاها استانهای همجوار از ترکیب مواد جامد نظیر خاک، گچ و مواد غیر مجاز حاوی  فلزات  سنگین در مراکز غیر معتبر با قیمت های پایین  عرضه می شود.

اسماعیلی بیان کرد: متاسفانه   این مراکز  در استان   اقدام به  عرضه و فروش غیر مجاز کودهای شیمیایی با نام و نشان دولتی (شرکت خدمات حمایتی کشاورزی) کرده اند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس، طی یک عملیات با هماهنگی و حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی  انتظامی، قضایی  کودهای شیمیایی غیر مجاز که با نام ونشان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی  جمع آوری و توقیف و به انبارهای شرکت در استان منتقل شد.

اسماعیلی با اشاره به عواقب استفاده از این کودها برای محصولات کشاورزی تصریح کرد : استفاده از کودهای شیمیایی غیر مجاز در مزارع و باغات باعث کاهش شدید عملکرد محصول در واحد سطح، عدم دستیابی کشاورزان به عملکرد مورد انتظار آنان، کاهش کیفیت محصولات کشاورزی تولیدی، ایجاد آلودگی در منابع آب و خاک،   تخریب اراضی کشاورزی و در نهایت آلودگی محیط زیست می شود.

وی اضافه کرد: در کودهای  غیر مجاز، وجود عناصرغیر مجاز و فلزات سنگین گاها سلامت جامعه را هم به مخاطره می اندازد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قزوین گفت : این  شرکت  در سال زراعی جاری نسبت به تامین و تدارک بسیار مناسبی در خصوص کودهای شیمایی در محصولات بهاره و پاییزه کرده  است به کشاورزان استان توصیه کرد : کودهای مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و کارگزاری های شناسنامه دار تهیه کنند.

اسماعیلی خاطر نشان کرد :  هم اکنون ۴۴ کارگزار  تحت پوشش  شرکت خدمات حمایتی در سطح استان آماده ارائه خدمات به کشاورزان استان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار