مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد قزوین:
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین از برگزاری نمایشگاه کتاب در کانون های مساجد استان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.
کد خبر: ۵۲۳۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ 13 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی کانون های مساجد قزوین، حجت الاسلام علی رمضانی در این باره اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی و اهمیت امر مطالعه، برنامه های متعددی با هدف ترویج این مهم در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می شود.

وی ادامه داد: یکی از برنامه ها، تبادل کتاب فرسوده با کتاب های نو است که کانون ها می توانند با مراجعه به دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و تحویل کتاب های فرسوده، کتاب های نو دریافت کنند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اضافه کرد: برگزاری دوره ای نمایشگاه کتاب در کانون های مساجد و همچنین کانون های دانشگاهی طی یک هفته از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی است که این امر موجب می شود تا افراد با کتب جدید آشنا شده و نسبت به تهیه و مطالعه آن اقدام کنند.

وی عنوان کرد: معرفی کتاب های مفید و برتر طی هفته کتاب در سایت و کانال دبیرخانه کانون های مساجد استان قزوین، توزیع تجهیزات کتابخانه ای و توزیع نرم افزار کتابخانه با عنوان مهر مسجد از دیگر برنامه های هفته کتاب است؛ همچنین در این هفته کتابخانه کانون فرهنگی هنری عرشیان مسجد جامع شهر نرجه شهرستان تاکستان و کتابخانه کانون ایثارگران و رزمندگان شهر اسفرورین افتتاح می شود.

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به لزوم ترویج مطالعه خاطر نشان کرد: پیشرفت فرهنگی  در هر جامعه و کشوری به میزان مطالعه و کتابخوانی مردم آن وابسته است و مقام معظم رهبری هم در خصوص اهمیت مطالعه فرمودند «امروز کتابخوانی نه تنها یک وظیفه عملی، بلکه یک واجب دینی است و برای یک ملت خسارتی بزرگ تر از این نیست که کتاب نخواند» بنابراین همه ما باید به این مهم توجه کرده و با ترویج امر کتابخوانی به پیشرفت جامعه خود کمک کنیم.

وی یادآور شد: کانون های فرهنگی هنری مساجد بستری برای حضور جوانان و نوجوانان در مساجد هستند بنابراین کانون ها ظرفیت خوبی برای ترویج امر مطالعه در بین قشری است که در سرنوشت این کشور تأثیرگذار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار