مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: در سال جاری 6 هزار میلیارد ریال از منابع این بانک در قالب تسهیلات به صادرکنندگان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۵۲۴۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ 14 November 2017
 به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا، علی صالح آبادی روز سه شنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان قزوین افزود: امسال همچنین چهار هزار میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار صادرکنندگان قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: اولویت بانک ما نه سودآوری بلکه حمایت و کمک به بخش صادرات است و براساس بسته حمایتی، تسهیلات ما با نرخ 11 درصد در اختیار صادرکنندگان واجد شرایط قرار می گیرد.
صالح آبادی اضافه کرد: براساس بسته حمایتی تعیین شده، امسال در مجموع باید 10 هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات از منابع بانک توسعه صادرات و صندوق توسعه ملی به صورت میانگین با نرخ 14 درصد در اختیار صادر کنندگان قرار گیرد.
وی در ادامه یادآور شد: بانک توسعه صادرات ایران با هدف حمایت از صادرات تشکیل شده و منابع این بانک درخدمت حمایت از صادرکنندگان کشور است.
صالح ابادی در ادامه خواستار همکاری و ارتباط بیشتر صادرکنندگان با بانک توسعه صادرات ایران شد و گفت: صادرکنندگان نمونه حضور کمرنگی در این بانک داشته اند که امیدواریم شاهد تغییر این رویه باشیم.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در بخش دیگری از صحبت های خود گفت:اگر خواهان عبور از مشکلات اقتصادی کشور هستیم باید به تقویت صادرات کالاهای غیرنتفی بپردازیم که تحقق آن در گرو افزایش کیفیت کالاها و قیمت مناسب آنها برای رقابت پذیری بهتر است.
صالح آبادی گفت: بهره وری، تخصص نیروی کار و هزینه های جانبی از جمله شاخص هایی هستند که نقش بسیار مهمی در قیمت تمام شده کالاها دارند و باید تولیدکنندگان به آنها توجه داشته باشند.
استان قزوین سه هزار و 500 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری است.
براساس آمار سازمان صنعت، معدن و تجات قزوین حدود 200 واحد تولیدی در این استان کالاها و محصولات خود را به خارج از کشور صادر می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار