معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران گفت:کلی گویی و ذکر مشکلات کمکی به مسئولان در حل مسائل نخواهد کرد و باید راهکارهای عملیاتی برای رفع مشکلات صادرکنندگان ارائه شود.
کد خبر: ۵۲۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷ 14 November 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا،محمدرضا مودودی روز سه شنبه در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان قزوین افزود: مسائل مربوط به بخش صادرات در استان قزوین به صورت جدی دنبال می شود و باید از همت مسئولان امر تقدیر و تشکر کرد.
وی افزود:سازمان توسعه تجارت مشکلات را رصد کرده و باید با راهکارهای عملیاتی و اجرایی به دنبال حل این مشکلات باشیم.
وی افزود:همه به مشکل حمل و نقل در کشور اذعان داریم و باید راهکار غلبه بر آن مشکل را پیگیری کرد آن چنانکه در حوزه مسائل بانکی نیز باید براساس توان بانکی کشور و ظرفیت بانک ها راهکارهایی برای تامین منابع پیدا کنیم.
وی افزود:ایران به عنوان یک کشور دارای ظرفیت های نفتی و گردشگری است وباید در این نبرد رقابتی جهانی بهتر وارد عمل شویم.
وی ادامه داد: ما نباید فرصت ها و ظرفیت های داخلی را فراموش کنیم و باید خود را برای حضور در بازارهای جهانی آماده کنیم چون 80 درصد موفقیت ما در نحوه ارائه محصولات است.
وی افزود:اگر مشکلات بانکی و تعرفه ای نباشد و هزینه مبادله که فراتر از مالیات است هموار شود باز در رقابت های شدید سطح جهانی ما بسیار عقب هستیم و باید به ظرفیت سازی که یکی از مشکلات بزرگ ماست اقدام کنیم.
وی ادامه داد: شکل گیری بیشتر واحدهای صنعتی ما محلی ، استانی و یا ملی است و برای ورود به بازارهای صادراتی مشکل دارند.
مودودی افزود: موضوع برندنیگ کالاها بسیار مهم است و ما 97 درصد زعفران کشور را تولید می کنیم ولی قیمت و عرضه آن را تعیین نمی کنیم.
وی افزود:در فرش ایرانی نیز ما تعیین کننده نیستیم و اگر حجم بالای تولید و قیمت رقابتی هم دست ما باشد باز ما تعیین کننده نیستیم.
وی اضافه کرد: بافنده های حرفه ای در داخل کشور داریم ولی روی برندسازی اینها کار نکرده ایم و به همین دلیل فرش ایرانی در برابر فرش هند وافغانستان در حال شکست خوردن است.
وی افزود: در سازمان توسعه تجارت تلاش می کنیم مشوق های صادراتی را جذب کرده و در اسرع وقت به بخش خصوصی پرداخت کنیم.
معاون سازمان توسعه تجارت ایران افزود: امسال 220 میلیارد تومان به کمک های مستقیم برای صادارت اختصاص یافته اما هنوز با گذشت هشت ماه پرداختی صورت نگرفته است.
وی افزود: باید کمک کنیم تا پایانه صادارتی در استان شکل بگیرد اما باید تعریف واحد و جامع داشته باشد تا در تامین نیازهای صادراتی موفق عمل کند.
وی ادامه داد: مشکل ما در بسیاری از مواقع خطاهای راهبردی است که نتوانستیم شاگردان اول را پیدا کنیم که نیازمند اعتماد سازی است و امیدواریم فرهنگ نفتی که در کشور نهادینه شده است، تغییر یابد.
در این مراسم از 35 واحد تولیدی موفق با اهدای لوح تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار