رئیس پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین:
رئیس پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین گفت: همایش ملی آمایش علم و فنآوری بهمن ماه امسال در قزوین برگزار می شود.
کد خبر: ۵۲۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 15 November 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرنگار مهر، حاکم قاسمی عصر سه شنبه در نشست خبری که با حضور خانیکی معاون پژوهشی دانشگاه بین الملل و ابوالفضل یاری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان در دانشگاه امام خمینی قزوین برگزار شد اظهارداشت: از آنجا که علم و فنآوری در سرنوشت کشور بسیار موثر است اگر در این زمینه سیاست متمرکز و مدونی اتخاذ شود می تواند به توسعه متوازن کشور کمک کند.

وی بیان کرد: برپایی همایش ملی علم و فنآوری در قزوین می تواند به یک الگوی کشوری تبدیل شود و نتایج ارزشمندی برای بخش های مختلف استان داشته باشد.

رئیس پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین گفت: اگر این همایش با مشارکت شخصیت های علمی و دانشگاهی بخوبی برگزار شود می تواند رویداد مهمی تلقی شود و مسیر درستی را برای آینده علمی استان ترسیم کند.

رسانه ها در ریدن به اهداف همایش تاثیرگذارند

قاسمی اظهارداشت: رسانه ها در اطلاع رسانی و مشارکت نخبگان و محققان در این همایش نقش موثری دارند و امیدواریم ما را در رسیدن به اهدافمان یاری کنند.

وی بیان کرد:دانشگاههای شهید بهشتی، امیرکبیر، خوارزمی، ابن سینا، آزاد اسلامی، ابوریحان، فرهنگستان علوم و پارک های علم و فنآوری و انجمن های علمی دربرگزاری این همایش ملی مشارکت خواهند داشت تا رویداد علمی مهمی شکل بگیرد.

قاسمی اضافه کرد: ارائه مقالات علمی و تشکیل پنل های تخصصی و برپایی نمایشگاه از دیگر بخش های همایش ملی آمایش علم و فنآوری است.

وی اظهارداشت: تلاش می کنیم دکتر نوبخت ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه کشور و شخصیت های برجسته کشوری در این همایش حضور پیدا کنند تا به غنای علمی آن کمک شود.

در ادامه خانیکی معاون پژوهشی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین هم با اشاره به محورهای همایش گفت: این همایش در ۹ محور مهم از جمله رهیافت آینده نگری به آمایش علم و فنآوری، آموزش عالی و ارتقاء ظرفیت های منطقه ای توسعه، مدل های مدیریت پژوهشی و مکان یابی استقرار و پراکنش مراکز پژوهشی مبتنی بر مزیت های منطقه ای، پیوند آمایش و آینده نگاری علم و فنآوری برگزار می شود.

خانیکی تصریح کرد: همچنین سیاست گذاری علم و فنآوری مبتنی بر فرصت ها و قابلیت های منطقه ای، تجربیات علمی و بین المللی آمایش علم و فنآوری، ابعاد بسترها، زمینه ها و پیامدهای اجتماعی و فرهنگی توسعه منطقه ای، خلاقیت و نوآوری در آمایش علم و فنآوری و نظریه ها و روش های نوین آمایشی در حوزه علم و فنآوری و ابعاد و بسترهای اقتصادی آمایش علم و فنآوری از دیگر محورهای همایش در قزوین است.

وی اظهارداشت: در این همایش برپایی نمایشگاهی از یافته های علم و فنآوری درروند همایش هم پیش بینی شده که می تواند برای شرکت کنندگان جذاب باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین تصریح کرد: دو پیش نشست هم در این همایش پیش بینی شده که با حضور افراد صاحب نظر برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار