رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مطرح کرد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین گفت: ربات‌های امدادگر طراحی و ساخته شده، محصول مطمئنی است که این دانشگاه موفق به کسب رتبه برتر در این خصوص شده چراکه این ربات‌ها می‌تواند نقش بسزایی در حفظ جان سرمایه‌های انسانی داشته باشد.
کد خبر: ۵۲۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ 15 November 2017
به گزارش تابناک قزوین مرتضی موسی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با تسلیت حادثه تأسف‌انگیز به خانواده‌های داغدار حادثه زلزله استان‌های غرب کشور و آرزوی سلامتی برای بازماندگان اظهار داشت: خدمت‌رسانی در حادثه زلزله وظیفه‌شناسی و تعهد تمام نیروهای امدادی بوده که باید از آن‌ها در تاریخ ملت ایران و سرزمین به نیکی یاد شود چراکه این افراد با ایثار، فداکاری و جانفشانی خود خدمات لازم را به آسیب‌دیدگان ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به تأکید ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص ربات‌های امدادگر افزود: این ربات‌ها باید کاربردی باشد و در موارد نیاز مورد استفاده جامعه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین همچنین با اشاره به ربات‌های آتش‌نشان ادامه داد: ساخت این ربات‌‌ها هم در دستور کار قرار گرفته به‌گونه‌ای که برای طراحی صنعتی و ساخت آن یک تیم تشکیل شده است.

موسی‌خانی عنوان کرد: سرمایه انسانی، ارزش‌‌های بسیار گسترده‌ای دارد به‌گونه‌ای که قیمت تمام شده یک نیروی انسانی یک میلیون دلار بوده و در طول چهار سال هشت میلیارد دلار در کشورهای دیگر هزینه می‌شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: امدادگران یک نیروی انسانی متخصص، حرفه‌ای و ارزشمند بوده که ضمن اینکه به عنوان سرپرست خانواده بوده همچنین باید به عنوان سرمایه‌های انسانی، نیروهای متخصص و باتجربه حفظ شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین با بیان اینکه ارزش انسان‌ها به مراتب بالاتر است، یادآور شد: ساخت ربات‌های امدادگر یا ربات‌های آتش‌نشان از سال 2002 به مدت 15 سال از سوی محققان و پژوهشگران آغاز شده و نتایج مطلوبی هم به دست آمده است.

موسی‌خانی مطرح کرد: ربات‌های امدادگر طراحی و ساخته شده، محصول مطمئنی است که دانشگاه آزاد اسلامی قزوین موفق به کسب رتبه برتر در این خصوص شده چراکه این ربات‌ها می‌تواند نقش بسزایی در حفظ جان سرمایه‌های انسانی داشته باشد.

وی توضیح داد: برای امداد و ساخت ربات‌ها باید منابع مالی تخصیص داده شود که در صورت تخصیص منابع این حوزه در اولویت قرار دارد چراکه موجب حفظ جان امدادگران می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: برای نرم‌افزار شبیه‌ساز امداد و نجات باید توجه ویژه و تخصیص اعتبارات صورت گیرد چراکه با ورود ربات‌ها خدمات شهری تسهیل می‌یابد.

موسی‌خانی گفت: تلاش می‌شود ربات‌های آتش‌نشان هم تکمیل و برای خدمت‌رسانی در هنگام بروز حوادث تحویل داده شود.

این مسؤول ادامه داد: با تخصیص بودجه شرکت‌های دانش‌بنیان توسعه داده می‌شود و نیروهای تحصیل‌کرده بیکار مشغول به کار شده به‌گونه‌ای که با ساخت ربات‌های مقاوم در برابر آتش و ضد حریق ضمن خدمات‌رسانی در جامعه به کشورهای خارجی هم صادرات می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین با اشاره به خودروی تولید شده از سوی دانشجویان این دانشگاه تصریح کرد: حجم این خودروی تولید شده کوچک بوده به‌گونه‌ای که طول این خودرو یک متر و بیست سانتی‌متر بوده و دارای ظرفیت انتقال سریع با ابزار در هنگام بروز حوادث است.

موسی‌خانی بیان کرد: ساخت خودرو دستاورد دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین بوده که با تأمین تجهیزات مناسب و مطلوب تلاش می‌شود توسعه یابد؛ باید ضمن اعتماد به توانایی‌های دانشجویان سرمایه‌گذاری شود تا توسعه را در پیش داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار