کد خبر: ۵۲۵۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸ 15 November 2017
تابناک ایلام مجتبی قیطاسی*::حال و هوای  این  روزهای  کشور بوی کربلا می دهد ،کربلایی که بزرگترین میدان حق  علیه باطل بوده و هست  .حقی که امام حسین(ع) با قیام خود چهره منفور باطل و تزویر را برای جهانیان آشکار کرد ،اری جهانیان ...جهانی که امروز میتوان دل دادگانش را در قالب یک حماسه بزرگ  درکربلا رویت کرد . حسین معنای کامل دل دادگی و عشق به حسین یعنی خالصانه ترین عشق ،عشق به حسین یک نیروی مادی نیست بلکه احساسی عمیق  و  لطیف است که حکم بر دلدادگی می دهد . عاشقانی که از اقصی نقاط  جهان برای ادای ارادت به محبوب خویش سر از پا نشناخته و عازم کربلا می شوند .

امسال نیز استان ایلام رنگ و بوی دیگر به خود گرفت وشاهد حضور سواره ها و پیاده هایی است که از طریق مرزمهران  که به زبان خود عاشقان حسینی اصلی ترین مسیر عزیمت و دروازه عتبات و عالیات به کربلای معلی  است ، گذر می کنند و موج و موج  زواری که  با چشمانی باز ودلی  آکنده از عشق به حسین به راهی  قدم می گذارند  که سختی و مشقت نمی شناسند.

22میلیون نفر با احساسی مشترک، و پرشور  همگام با هم  مسیری واحد  را طی می کنند وبرای خلق حماسه ای جاودان وایجاد وحدتی ناگسستنی که تنوع‌نژاد و زبان و تفاوت سلیقه سیاسی را در هم میشکند .و حتی اپراطوری رسانه های جهان از نمایش آن عاجزند.

 ابر رسانه های جهانی که بصورت آنلاین در تمام وقایع روز ورود کرده وبرای پوشش لحظه ای حوادث حتی نه چندان بزرگ ، گوی سبقت را از هم می ربایند، حال جای سوال دارد که چرا برای  حماسه بزرگی مانند اربعین  سکوت پیشه کردند؟

 روایت‌های  اربعین نشان دهنده‌ی چند روز زندگی زاهدانه و ساده‌ی میلیون‌ها انسان در یک سوگواره‌ی چند روزه است که جز دوستداری اهل بیت چیزی در چنته ی خود ندارند.این رخداد عظیم جهانی که به سبب ویژگی چند ملیتی خود و ظرفیت اثرگذاری در فضای روحی و سیاسی منطقه، شایستگی پوشش گسترده خبری و تحلیل سیاسی و فرهنگی دارد، به نحو حیرت انگیزی با سکوت کینه توزان و سست دلان  روبه‌رو شده است.

گویی نشان دادن عظمت این وحدت و تصویر واقعی  صلح و حماسه این مردم، به نفع هیچیک از امپراطوری‌های رسانه‌ای جهانی نیست. اکنون زمان آن رسیده که  هنرمندان و نویسندگان و‌ آفرینشگران فضای مجازی با خلاقیت‌های فرهنگی و هنری خود، پیام رسان اربعین شوند تا جواب محکمی بر این گونه سانسور های ظالمانه شوند.

اهل‌بیت امام حسین (علیه‌السلام) بزرگ‌ترین نقش را در جلوگیری از انحراف و نگهداری از این نهضت داشته‌اند و اینک تبلیغات برای اربعین به حفظ این نهضت کمک می‌کند و از اولویت‌های کار فرهنگی – تبلیغاتی محسوب می‌شود زیرا که عاشورا یک فرهنگ و مکتب عقیدتی - فرهنگی و فتح نرم دل‌ها است که مقاومت را تقویت می‌کند، بنابراین برای حفظ این روند حتی نذر برای تبلیغات مراسم اربعین نیز موضوعیت پیدا می‌کند.
 حال هدف این رسانه‌های بیگانه ی ضد مقاومت، اگرچه این ضدیت را در بسیاری از موارد به صراحت ابراز نمی‌کنند، و از عدم پوشش شایسته اربعین توسط این رسانه هم بگذریم با پشت پرده های سیاسی مسئله مدافعین حرم  را که با ورود به آن  دعوت افکار عمومی کشور را نسبت به خارج شدن نیروهای نظامی جمهوری اسلامی از عراق و سوریه در برنامه رسانه ای خود مورد پردازش قرار داده اند تا به زعم خود از شهادت رزمندگان مدافع حرم در سوریه و عراق جلوگیری کنند. گویی این عده  سخن مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهیدان مدافع حرم را فراموش کرده‌اند که ایشان فرمودند: «اگر شهیدان مدافعان حرم نبودند، امروز باید در همدان و کرمانشاه با تروریست‌ها می‌جنگیدیم!»
 
این روزها از هر روز دیگر بهتر همگان درک کرده اند که اگر رشادتهای مجاهدین مدافع حرم نبود مردم نمی توانستند با امنیت کامل برای حضور در پیاده روی اربعین حاضر شوند.مدافعینی که در مسیر مبارزه حق  علیه باطل  پا نهادند و درس خود را از فداکاری و رشادت امام حیسن گرفته اند برای زنده نگه داشتن دین و برای دفاع از ائمه اطهار و پیشوایانشان ، استوا و بی باک در برابر کوردلان داعشی قد علم کردند .

باید به این نکته توجه داشت که مکتب و شعار کربلا با مکتب و شعار مدافعان حرم یکی است، اگر امروزه جوانان ایران زمین  ما با نام مدافعان حرم مدافع حریم اهل بیت(ع) هستند و از تمام ارزش‌های مادی و دنیوی چشم پوشیده و در جبهه‌های حق علیه باطل مبارزه می‌کنند این در واقع در سایه پشتوانه‌ عظیمی همچون قیام کربلا رقم خورده است و ما نمی‌توانیم این را انکار کنیم که مدافعان حرم ادامه‌دهندگان سربازان امام حسین(ع) هم زبان وشهدا هدفی جزء مبارزه با ظلم  نداشتند و سرور همه شهدا، یعنی امام حسین (ع) فرمودند مگر نمی‌بینید که به حق عمل نمی‌شود و مردم به باطل افتاده‌اند؟، من این زندگی را نمی‌توانم تحمل کنم و شهادت در راه خدا را می‌خواهم'و امروز مصداق برخی از این ظلم‌ها را در سوریه، یمن، میانمار و سایر کشورهای منطقه نیز به وضوح شاهدیم. شهدا زمینه سازان ظهور به شمار می آیند و بزرگترین اتفاق عالم نیز همان ظهور امام زمان (عج) است و انبیاء و ائمه اطهار (ع) نیز تحقق آن را زمینه سازی کرده و خداوند هم به آن وعده داده که آینده جهان، آینده برافراشته شدن پرچم حق و نابودی ظلم است.

رسانه‌های فارسی‌زبان و حتی کانال‌های تلگرامی ضد محور مقاومت که در خارج و گاها در داخل کشور به فعالیت می‌پردازند، بدون درنظرگرفتن هزینه‌های جبران‌ناپذیر ناشی از عقب‌نشینی در برابر قدرت‌های زورگوی جهانی و عوامل منطقه‌ای آنان نظیر گروهک‌های تکفیری، خواهان یک زندگی ذلیلانه در ازای سازش با دشمنان این ملت هستند. اگرچه این رسانه‌ها، که عموما از حمایت اشخاص و مجموعه‌هایی در داخل وخارج  از ایران برخوردارند، هر بار با شکلی جدید به سراغ موضوع دفاع از حریم اسلام و ایران در خارج از مرزهای کشور می‌آیند اما تجارب گذشته و مخصوصا تجربه همراهی مردمی با شهدای مدافع حرم  به خوبی نشان داد که ملت ایران برخلاف این جریان رسانه‌ای، که به دنبال ذلت، سازش و حقارت در برابر دشمنان است، راه عزت، ایستادگی و عظمت را به تأسی از سرور شهیدان امام حسین(ع) در پیش گرفته است و در این راه، هوچی‌گری رسانه‌های سرسپرده جبهه استکبار هیچ اثری بر اراده ملت ایران ندارد./م
خبرنگار تابناک *
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار