معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: ۲۵۰ غرفه در نمایشگاه هفته پژوهش استان البرز دایر می‌شود.
کد خبر: ۵۲۵۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴ 16 November 2017
به گزارش تابناک : عباداله کامکار در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش در استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه البرز قطب علم و فناوری نامیده شده، برگزاری هفته پژوهش در این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه هفته پژوهش از چهارم تا دهم آذرماه برگزار می‌شود، افزود: این ایام با برگزاری هفته پژوهش و برپایی نمایشگاه در استان البرز همچون سه سال گذشته گرامی داشته می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با تأکید بر اینکه البرز در سه سال گذشته در گرامیداشت و برپایی نمایشگاه هفته پژوهش تجربه خوبی داشته، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در سال نخست در دانشگاه خوارزمی با ۷۵ غرفه، سال دوم در پردیس کشاورزی با ۷۵ غرفه و در سال سوم نیز در مرکز آموزش امام خمینی(ره) با ۲۵۰ غرفه برگزار شد.

افزایش تعداد غرفه‌های نمایشگاه پژوهش در دستور کار

وی بابیان اینکه در سال جاری نیز در دانشگاه پیام نور استان البرز میزبان برپایی نمایشگاه هفته پژوهش‌خواهیم بود، افزود: پیش‌بینی حضور ۳۵۰ غرفه را برای این نمایشگاه داشته‌ایم.

کامکار از تشکیل شورای سیاست‌گذاری هفته پژوهش از ابتدای سال خبر داد و گفت: این موضوع سبب برنامه‌ریزی مناسب برای برگزاری هفته پژوهش شد تا با همگام کردن صنعت، دانشگاه و پژوهشگاه با یکدیگر به هدف اصلی این نمایشگاه نائل شویم.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود در استان البرز می‌توانیم با برگزاری این نمایشگاه در مکان مناسب، تعداد غرفه‌ها را تا حد زیادی افزایش دهیم.

معاون استاندار البرز با تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی کامل و دقیق برای برگزاری این نمایشگاه، گفت: در سال‌های گذشته پس از برگزاری نمایشگاه شاهد مراجعه‌کنندگانی بودیم که اظهار بی‌اطلاعی از برگزاری نمایشگاه می‌کردند که امید است در سال جاری بااطلاع مناسب، چنین موردی را مشاهده نکنیم.

وی ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در سطح استان و ارتقا منزلت آن، تشویق و ترغیب پژوهشگران، تبیین وضعیت پژوهش و فناوری و روند و آینده آن در افکار عمومی، شناسایی و عرضه یافته‌های پژوهش و فناوری برای رسیدن به جایگاه واقعی، تجاری‌سازی، برقراری ارتباط با پژوهشگران و خریداری از آنان، ایجاد فضای تعاملی برای ذینفعان پژوهش و فناوری در حال و آینده، ارزیابی اقدامات پژوهشی دانشگاه‌ها و نیز افزایش حساسیت و توجه مدیران استانی به پژوهش را از مهم‌ترین اهداف هفته پژوهش عنوان کرد.

نمایشگاه پژوهش در دانشگاه پیام نور البرز برگزار می‌شود

در ادامه اسحاق جلالیان رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز گفت: با توجه به تصمیمات شورای سیاست‌گذاری، دانشگاه پیام نور از ابتدای سال به‌عنوان مکان برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ ستاد در برگزاری این نمایشگاه همکاری دارند، افزود: کمیته دانش‌آموزی، پژوهش و فناوری، علمی، نمایشگاه و فن بازار، اجرایی ایده‌های برتر، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، مالی و حقوقی و قراردادها و حراست و ارزشیابی ازجمله  کمیته‌های برگزارکننده این نمایشگاه محسوب می‌شوند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز ادامه داد: با حضور این کمیته‌ها حوزه آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری را به‌طور مستقیم وارد این فضا کرده‌ایم.

وی گفت: با توجه به اینکه مکان برگزاری در مجتمع دانشگاهی قرارگرفته، فضا را برای دسترسی دانشجویان، اعضای هیئت‌علمی، اساتید، دانش آموزان و پژوهشگران فراهم کرده است.

جلالیان افزود: نشست‌هایی با بنیاد نخبگان داشتیم تا نخبگان بتوانند ایده و فکر نو خود را ارائه کرده و در جریان شیوه ثبت اختراع خود قرار گیرند.

مراسم افتتاح و اختتامیه این نمایشگاه به ترتیب چهارم و دهم آذرماه برگزار خواهد شد، همچنین بیش از ۲۰۰ دوره آموزشی، رویداد کارآفرینی ونیز حضور شرکت‌های ارائه‌دهنده کسب‌وکار و حقوقی از بخش‌های جانبی این نمایشگاه محسوب می‌شود.






منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار