امام جمعه موقت قزوین، ریشه فتنه ها و درگیری های منطقه را مربوط به رژیم آل سعود دانست و گفت: عربستان می کوشد نقشه های شوم آمریکا و اسرائیل را در خاورمیانه به اجرا بگذارد که محاصره و حمله نظامی به یمن و فشار به نخست وزیر لبنان برای استعفا را باید جزوی از آنها دانست.
کد خبر: ۵۲۵۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳ 16 November 2017
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی قابل در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین افزود: این در حالی است که سازمان ملل و نهادهای مدافع حقوق بشر به جای برخورد قاطع با عربستان با لحن ملتمسانه از آن رژیم می خواهند تا اجازه دهند به مردم یمن غذا و دارو برسانند تا جهان با فاجعه انسانی روبرو نشود.
وی با اشاره به برخوردهای دوگانه سازمان ملل در مواجه با مسایل خاورمیانه، گفت: این همان سازمانی است که بدون تحقیق و تنها با استناد از پرونده های ارجاعی از سوی برخی کشورهای زورگو مبنی بر استفاده سوریه از سلاح های شیمیایی اقدام به صدور قطعنامه برعلیه آن کشور می کند.
حجت الاسلام قابل به شاخ و شانه کشیدن رژیم آل سعود برای ایران نیز اشاره کرد و یادآور شد: عربستان مدعی ارسال سلاح از سوی ما به یمن هستند در حالی که لشگر کشی آنان به این کشور باعث بروز فجایع انسانی زیانباری شده و با وجود آنکه مردم این کشور سخت کوش و جنگجو هستند اما اجازه پا گذاشتن به خاک عربستان را پیدا نکرده اند که اگر این کار را انجام دهند همه شاهزادگان سعودی پا به فرار می گذارند.
امام جمعه موقت قزوین با اشاره به دخالت عربستان در امور کشورهای منطقه، ادامه داد: گستاخی های رژیم آل سعود امروز به لبنان هم رسیده تا جایی که نخست وزیر آن را در کشورشان مجبور به استعفا می کنند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: امروز همچنین شاهد بروز فاجعه انسانی در بسیاری از کشورها از جمله میانمار هستیم که پشت صحنه آن رژیم صهیونیستی است و صدای هیچ سازمان حقوق بشری نیز برعلیه آنها شنیده نمی شود.
امام جمعه موقت قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به سفر اخیر رئیس جمهوری روسیه به ایران اشاره و افزود: ملاقات پوتین با مقام معظم رهبری دستاوردهای بسیاری داشت تا جایی که علاوه بر پیروزی های ارزشمند ارتش سوریه در جنگ با داعش، بحث مبادله کالا با ارزهای کشورهای منطقه به پیشنهاد مقام معظم رهبری نیز مطرح شد که امیدواریم شاهد تحقق آن در آینده نزدیک باشیم
وی همچنین به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه در کشور، گفت: این روز که به مناسبت سالروز درگذشت علامه طباطبایی نام گذاری شده همواره از سوی مقام معظم رهبری نیز مورد تاکید قرار گرفته تا جای که ایشان همگان را به خواندن کتاب نصیحت می کنند.
امام جمعه قزوین در ادامه شهادت هشت مرزبان کشورمان که در درگیری با اشرار و تروریست ها به شهادت رسیدند را تسلیت گفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار