مسئول بازسازی ستاد معین استان قزوین:
مسئول بازسازی ستاد معین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین گفت: با اعزام تیم کارشناسی به مناطق زلزله زده عملیات بازسازی ۱۶۰۰ واحد مسکونی روستاهای گیلانغرب توسط استان قزوین صورت می گیرد.
کد خبر: ۵۲۵۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴ 16 November 2017
به گزارش تابناک قزوین مجتبی کمانگیر دقایقی قبل از محل استقرار تیم بازسازی استان قزوین در شهرستان گیلانغرب در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ضرورت کمک رسانی همه جانبه به مردم آسیب دیده از زلزله اظهارداشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین با توجه به تجربه ای که در حوادث گذشته در نحوه کمک رسانی داشت و توانمندی های کارشناسان استان را در فعالیتهای امدادی به عنوان معین اثبات کرده بود در این حادثه نیز بلافاصله اعلام آمادگی شد تا برای نوسازی و بازسازی به مناطق زلزله زده عزیمت کنیم.

وی بیان کرد: با ابلاغ بنیاد مسکن مرکز تعداد ۳۰ نفر از کارشناسان فنی و ارزیابان بنیاد مسکن استان قزوین در قالب ستاد معین عازم شهرستان گیلانغرب شدیم تا کار بازسازی مسکن روستاهای تخریب شده را آغاز کنیم.

وی تصریح کرد:درتیم اعزامی ۱۵ نفر ارزیاب و ۱۵ نفر نیروهای کارشناس فنی حضور دارند که ۱۲ دستگاه خودرو نیز شامل لودر و بیل های زنجیری و کامیون های جفت محور برای آوار برداری به منطقه اعزام شده و در مناطق تعیین شده مستقر شده است.

کمانگیر یادآورشد: از روز گذشته تاکنون به طور همزمان آمارگیری از روستاهای آسیب دیده آغاز شد و درحال حاضر قرار است آمارگیری ۲۵ روستا را انجام دهیم که آمارگیری و ارزیابی ۵ روستای گیلان غرب به پایان رسیده است.

مسئول بازسازی ستاد معین استان قزوین اظهارداشت: همچنین با کمک تیم اعزامی امروز پنجشنبه عملیات آواربرداری در دو روستای افشاریه و سنقال خالدی از دهستان دیره از توابع شهرستان گیلانغرب آغاز شده است.

کمانگیر اضافه کرد: پس از ارزیابی، آمارگیری و تعیین میزان خسارت بلافاصله عملیات بازسازی و نوسازی و درصورت نیاز احداث واحدهای جدید در مناطق روستایی پیش بینی شده توسط ستاد معین برای استان آغاز خواهد شد.

بنیاد مسکن استان قزوین ۲۰۹ روستای زلزله زده را تحت پوشش دارد

وی اظهارداشت: ۲۰۹ روستای آسیب دیده از زلزله کرمانشاه تحت پوشش ستاد معین استان قزوین قرار دارد که در این میان ۵۰ روستا از ۸۰ تا ۱۰۰ درصد از زلزله آسیب دیده و تخریب شده است.

کمانگیر گفت: در ۵۰ روستای آسیب دیده تعداد ۱۶۰۰ واحد مسکونی روستایی نیازمند بازسازی است که تمامی آن توسط استان قزوین انجام خواهد شد.

وی یادآورشد: تمامی مصالح و امکانات مورد نیاز برای بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده تحت پوشش ستاد معین استان به محل منتقل شده و یا پیش بینی لازم برای آن صورت گرفته و پس از مراحل آوار برداری و ارزیابی و آمارگیری بلافاصله عملیات احداث و بازسازی را آغاز می کنیم.

مسئول بازسازی ستاد معین استان قزوین گفت: ویرانی و تخریب واحدها در این منطقه بسیار زیاد است اما همکاران اعزامی با عزمی جدی و تلاش شبانه روزی تلاش میکنند تا در خدمت آسیب دیدگان باشند و رسالت خود را در این شرایط بخوبی انجام دهند.

وی در خصوص تسهیلات پیش بینی شده برای این واحدها نیز اظهارداشت:بر اساس اعلام مسئولان دولتی برای احداث و بازسازی منازل حادثه دیده در مناطق شهری ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات و مبلغ ۶۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و در مناطق روستایی نیز ۲۵۰  میلیون ریال وام و ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به آسیب دیدگان پرداخت خواهد شد.

در اثر وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری روز ۲۱ آبان ماه که در ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه در غرب کشور و استان کرمانشاه رخ داد بیش از ۴۰۰ نفر از هموطنان جان باختند و بیش از ۸ هزار نفر زخمی شدند.

عملیات امدادرسانی و کمک رسانی با بسیج همه نیروهای مردمی و دولتی در این مناطق با شدت و سرعت همچنان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار