معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداری قزوين خبر داد
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداری قزوين گفت: احداث مسير سامانه اتوبوس‌های تندرو (BRT) برای نخستین بار در شهر قزوين در مرحله نصب ايستگاه‌های اتوبوس‌های تندرو است.
کد خبر: ۵۲۶۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱ 18 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین، وهاب میزانی با بیان اینکه برای نخستین بار مسیر سامانه اتوبوس‌های تندرو(BRT) در شهر قزوین راه‌اندازی می‌شود، اظهار داشت: بنابراین در گام نخست باید زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح آماده می‌شد که در این راستا تعداد 9 ایستگاه در طول مسیر سامانه اتوبوس‌های تندرو(BRT) پیش‌بینی شده که تاکنون 6 ایستگاه ساخته شده است.

وی با بیان اینکه ایستگاه‌های ساخته شده در حال جاگذاری است، افزود: برای احداث و راه‌اندازی سامانه اتوبوس‌های تندرو 10 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و پیش‌بینی می‌شود در چند ماه آینده شهروندان بتوانند از اتوبوس‌های تندرو بهره‌برداری کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به اتوبوس‌های خریداری شده برای خط سامانه اتوبوس‌های تندرو بیان کرد: 10 دستگاه اتوبوس که هر دستگاه به مبلغ 730 میلیون تومان خریداری شده است در این خط فعالیت می‌کند.

میزانی با بیان مشخصات اتوبوس‌های خریداری شده، خاطرنشان کرد: طول هر اتوبوس 15 متر و عرض آن 1/89 و به صورت فول آبشن دارای رمپ عبور معلولان است.

این مسؤول مطرح کرد: مبدأ خط سامانه اتوبوس‌های تندرو میدان سرداران و مقصد آن دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) است که پیش‌بینی شده فاصله بین  ایستگاه‌ها 200 تا 400 متر باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: از جمله ایستگاه‌های این سامانه در مقابل استانداری، مدنی نوروزیان، بلوار پرستار مقابل خیابان سونا، تقاطع کانال نوروزیان –مطهری و خوابگاه دانشجویی قرار دارد.

میزانی با اشاره به برخی از مزایای خطوط سامانه اتوبوس‌های تندرو  عنوان کرد:کم شدن زمان انتظار در ایستگاه‌ها که موجب افزایش رضایتمندی شهروندان می‌شود، ایمنی و امنیت مسافران به دلیل طراحی خاص اتوبوس‌ها و سهولت استفاده معلولان جسمی-حرکتی از جمله مزایای این اتوبوس‌ها است.

وی عنوان کرد: امکان بهره‌برداری از ساختارهای موجود، اطلاع‌رسانی دقیق به مسافران در ایستگاه‌ها و اتوبوس، هزینه کمتر خطوط سامانه اتوبوس‌های تندرو نسبت به خطوط حمل و نقل ریلی و وجود یک مرکز کنترل واحد برای افزایش بهره‌وری از دیگر مزایای این طرح به شمار می‌رود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین یادآور شد: همچنین کاهش ترافیک، تسریع در عبور و مرور، کاهش زمان سفر و کاهش آلودگی هوا هم جزو مزایای طرح سامانه اتوبوس‌های تندرو است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار