رئيس كل دادگستری قزوين:
رئيس كل دادگستری استان قزوين با بیان اینکه دستگاه قضايی با اقتدار به كار خويش ادامه می‌دهد، گفت: وقوع جرائم در جامعه با حبس حل نمی‌شود.
کد خبر: ۵۲۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹ 18 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی در نخستین سفر شهرستانی خویش به شهرستان البرز اظهار داشت: اصلاح جامعه دغدغه همه ماست، هر نگاه سیاسی که داشته باشیم زیر پرچم ولایت و محور نظام اسلامی همه خواستار اصلاح جامعه هستیم.

وی ادامه داد: در هر صورت هر فردی با هر نگاهی که وارد دستگاه‌ها و نهادهای دولتی می‌شود، باید بر مدار قانون و در راستای حل معضلات و مشکلات مردم به وظایف خود عمل کند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: همه می‌خواهیم جامعه‌ای با کمترین جرم و آسیب اجتماعی، ظلم، گناه، طلاق، زندانی و اختلاف داشته باشیم که چنین رویکردی خواست فطری هر انسانی است.

قدرتی عنوان کرد: وقتی با این نگاه مشترک در شرایط حاضر جامعه بر رفع آسیب‌های اجتماعی تأکید مشترک داریم، عقل و شرع ما را مکلف می‌کند تا زمینه همکاری، همدلی، همفکری و تعامل را فراهم کنیم.

این مسؤول افزود: برای زندگی در چنین شرایطی با حاکمیت ولایت و نظام دینی، باید شکرگزار درگاه الهی باشیم؛ از این رو هیچ بهانه‌ای برای هیچ‌کس وجود ندارد که بخواهد نگاه سیاسی خود را در صحنه اصلاح جامعه تأثیر دهد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: شرایط موجود در دولت حاضر و دولت‌های قبلی اقتضا می‌کند تا ورود به صحنه مدیریت اجرایی به ناچار در همراهی با دولت وقت باشد چراکه در غیر این صورت امکان ورود در عرصه مدیریت وجود ندارد، اما پس از ورود و تصدی مسؤولیت در صحنه عمل باید نگاه سیاسی کنار گذاشته شود.

قدرتی خاطرنشان کرد: از این رو شما مدیران توفیق یافته‌اید تا در صحنه عمل مسائل و مشکلات مردم را رفع کنید بنابراین باید تلاش توأم با همفکری و تعامل و همراهی در کارها و مدیریت وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: بحث آسیب‌های اجتماعی تنها به یک ارگان و نهاد مربوط نیست بلکه این جریان یک پازلی است که اگر قطعه‌ای از آن کم بوده و یا جابجا شود، نتیجه درستی نمی‌دهد، با نگاه مشترک و دلسوزی که داریم باید همه احساس تکلیف کرده و تلاش کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: گاهی اوقات وقتی جرمی اتفاق می‌افتد، همه نگاه‌ها به سوی دستگاه خاصی سوق می‌یابد در حالی که چنین نگاه علمی نبوده و جایگاه درستی برای بررسی واقعیت‌های جامعه ندارد.

قدرتی با ابراز نگرانی از رشد طلاق در جامعه عنوان کرد: طلاق فراتر از سرقت است اما متأسفانه حساسیت جامعه نسبت به این موضوع کاهش یافته، چراکه تنها شدن زنان و مردان و دوری فرزندان از یکی از والدین آسیب‌های مختلف و پیچیده‌ای را به دنبال دارد.

این مسؤول ادامه داد: یکی از دلایل اصلی طلاق مهریه‌های بالا است که طبق فرمایش امیرالمومنین علی(ع) مهریه بالا موجب عداوت و دشمنی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: فرهنگ یکی از مسائل مهم جامعه است از این رو ائمه جمعه باید محور همه کارهای فرهنگی، ارزشی و پیشگیرانه باشد؛ برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفع معضلات باید با هر نگاه سیاسی دور یک محور جمع شویم و برای اصلاح جامعه گام‌های عملی را برداریم.

قدرتی اعلام کرد: مبادا تصور شود که دستگاه قضایی ناتوان است بلکه دستگاه قضایی با اقتدار به کار خویش ادامه می دهد و اگر قرار باشد در راستای اجرای قانون تعداد زندانیان هم افزایش یافته و احکام مختلف و بسیار صادر شود، آمادگی داریم اما آیا با چنین رویکردی مشکل جامعه حل می‌شود.
 
وی اضافه کرد: خانواده بی‌سرپرست شده و تبعات بسیاری را به دنبال دارد از این رو به نظر می‌رسد باید با نگاه دیگری با هم کار کنیم چراکه گاهی اوقات مسائل اصلی را رها کرده و به مسائل فرعی می‌پردازیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تشریح کرد: اهمیت دادن به مسائل مهم و اولویت‌دار می‌تواند برای ما یک محور باشد، براساس آمار تأمین اجتماعی سه چهارم جمعیت استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند حال باید بررسی شود که سهم افراد دارای شغل و درآمد و افراد بیکار در پرونده‌های دستگاه قضایی به چه میزان است.

قدرتی عنوان کرد: از مهم‌ترین اولویت‌های ما کاهش جمعیت کیفری بوده و یکی از راه‌های کاهش جمعیت کیفری برخورد قاطع و قانونمند دستگاه قضایی است تا چنین رویکردی برای دیگر افراد در معرض آسیب تلنگر و هشداری باشد اما چنین انتظاری عاقلانه نیست چراکه نتیجه چنین رویکرد در انتظار وقوع جرم بودن و سپس نسبت به آن عکس‌العمل نشان دادن است.

وی تصریح کرد: امروز باید موضوع توبه جدی گرفته شود، در اصلاح جامعه همه باید سهیم باشیم، نه تنها مدیران بلکه مردم هم باید دخالت کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: باید با مردم و در میان مردم باشیم و نقش آن‌ها را در اصلاح جامعه و کاهش آسیب‌ها بیان کنیم و از خود مردم بخواهیم در این خصوص همکاری کنند.

قدرتی توضیح داد: باید در مدارس حضور داشته باشیم، سهم آموزش و پرورش در تولید آسیب‌ها و در کمک به کاهش این آسیب‌ها به چه میزان است البته این سخن به معنای حضور مقطعی در مدارس نیست بلکه باید به طور مستمر در بدنه آموزش و پرورش و در جمع اولیا و مربیان حاضر شویم.

این مسؤول یادآور شد: ورود دستگاه‌های مختلف در مدارس و ابعاد مختلف برنامه‌های فرهنگی باید از نگاه جزیره‌ای دور شود و با نگاه مشترک در این عرصه وارد شویم چراکه وقتی اقشار مختلف مردم در کار اصلاحی از مسؤولان صدای واحدی را بشنوند، مشارکت کرده و فضا برای اصلاح بیش از پیش فراهم می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین مطرح کرد: باید آسیب‌های اجتماعی اولویت‌بندی شود و دستگاه قضایی در خصوص آسیب‌های شهرستان البرز ورود پیدا کرده و اقدام لازم را انجام می‌دهد.

قدرتی افزود: براساس آمارها 60 واحد صنعتی در شهر صنعتی البرز قرار دارند که براساس دستورالعمل صادره کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در استان‌ها به ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری ارتقا یافته است البته این ستاد باید فعال‌تر عمل کند و از طرفی در شهرستان‌ها هم کمیته اقتصاد مقاومتی را فعال می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار