از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوين
از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوين، کارگاه آموزشی «شیوه‌های صحیح تنبیه کودکان» با هدف ارتقای مهارت‌های زندگی شهروندان در فرهنگسرای شهید رجایی برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۶۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ 18 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین، سهیلا رخ‌فروز در این کارگاه آموزشی اظهار داشت: حضور پدر به اندازه مادر برای رشد روانی کودکان مهم است و برقراری تعادل بین روابط والدین می‌تواند از نظر روانی سبب رشد صحیح کودکان شود.

وی افزود: رفتار پدران و مادران برای فرزندان الگو و مدل و گفتارشان برای او سند است بنابراین والدین باید مراقب نوع رفتار و کردار خود در حضور کودکانشان باشند.

این روانشناس در بخش دیگری از سخنانش به شیوه‌های صحیح تنبیه کودکان پرداخت و گفت: والدین باید بدانند آیا اصلاح رفتار نادرست کودک هدف آن‌ها بوده یا تنبیه صرفاً وسیله‌ای است که برای فرونشاندن خشم از آن استفاده می‌کنند.

رخ‌فروز مطرح کرد: تنبیه زمانی در تربیت کودک مؤثر است که با روش درستی اعمال شود، در غیر این صورت می‌تواند موجب آسیب روانی در کودک شود.

وی ادامه داد: بسیار مهم است که در تنبیه کودکان به کودک ابراز علاقه هم صورت گیرد تا کودک بداند این رفتار نادرست موجب نشده که محبت شما به او کم شود؛ به عنوان نمونه با حالت جدی به کودک بگویید«با اینکه خیلی دوستت دارم اما  این کارت رو دوست ندارم».

گفتنی است، در این کارگاه مطالب مفیدی در خصوص «تأثیر خانواده در شکل‌گیری رفتار کودکان»، «تنبیه نادرست»، «روش‌های تنبیه صحیح کودکان» و «نترساندن کودکان از تنهایی و تاریکی» ارائه شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار