مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه گفت: روستاهای زلزله زده استان هیچ مشکلی در تامین آب شرب ندارند و همکاران ما از همان دقایق ابتدایی وقوع حادثه خدمات رسانی خود را به مردم آغاز کردند.
کد خبر: ۵۲۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ 21 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،ایرج شهبازی اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی همکاران، منابع تولید آب در اکثر روستاهای قصرشیرین و سرپل ذهاب راه اندازی و آب وارد شبکه های آب رسانی روستاهای تابعه شده است.

وی افزود: با این حال در تعدادی از روستاهای سرپل ذهاب به دلیل شکستگی های متعددی که در شبکه وجود دارد، هنوز تعمیرات خطوط به پایان نرسیده است.

شهبازی ادامه داد: 15 اکیپ تعمیرات در روستاهای آسیب دیده مشغول ترمیم شکستگی ها هستند و تلاش می شود در سریعترین زمان ممکن آسیب دیدگی ها رفع و آب وصل شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه در عین حال از برگشت مجتمع آبرسانی روستایی سرابله سید صادق از توابع شهرستان سرپل ذهاب به مدار بهره برداری که در جریان زلزله آسیب جدی دیده بود، خبر داد و گفت: چندین نقطه متعدد شکستکی در لوله های خطوط انتقال این شبکه رخ داده بود.

وی تصریح کرد: خطوط انتقال آب این مجتمع با همت و کمک اکیپ های تعمیرات استانهای کرمانشاه، زنجان و کرمان ترمیم و بعد از سالم سازی و شستشوی شبکه، دوباره مورد بهره برداری قرار گرفت. 

شهبازی ادامه داد: برای تامین آب شرب مورد نیاز مردم در تمامی روستاهای مناطق زلزله زده ، تا امروز بالغ بر 800 هزار بطری آب بسته بندی بین مردم توزیع شده است.

وی در پایان اظهار کرد: علاوه بر توزیع آب بسته بندی، تانکرهای آب رسانی سیار طبق برنامه مدون بصورت مداوم به تمامی روستاهای آسیب دیده مراجعه کرده و آب مورد نیاز را در بین اهالی تقسیم می نمایند.

زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه روی داد که تاکنون 437 کشته و 10 هزار و 179 مصدوم داشته است.

این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده که از جمله آن می توان به تخریب کلی و جزئی حدود 30 هزار واحد مسکونی اشاره کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار