نماینده ولی فقیه در استان قزوین:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امام علی(ع) فرمود علم ظرفیت انسان را کم نمی‌کند و هر چه علم بیشتری بیاموزیم، ظرفیت انسان برای کسب علوم بیشتر افزایش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۵۲۷۶۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳ 21 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز سه شنبه در گردهمایی طلاب خواهر جدیدالورود حوزه‌های علمیه استان قزوین که در شبستان امیرالمومنین (ع) مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: امام سجاد (ع) به ابوحنیفه فرمود شرط درک عمیق کلام خداوند متعال این است که دل الهی، معنوی و ولایی شود؛ در غیر این صورت هیچ چیزی نصیب انسان نخواهد شد.

وی تصریح کرد: اینگونه نباشد که ما سال‌ها در حوزه علمیه مشغول تحصیل باشیم اما چیزی از علم حقیقی نصیب ما نشود و اعمالمان مورد تأیید امام زمان (عج) قرار نگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در طلبگی هر چه فرا می‌گیرید باید جزو وجود انسان شود و شرح صدر شما را افزایش دهد و تنها در حافظه قرار نگیرد بلکه در جان آدمی بنشیند.

وی خاطرنشان کرد: علم جذب قلب، روح و شخصیت انسان می‌شود و ظرف و مظروف یکی می‌شوند و در نتیجه وحدت بین علم و عالم به وجود می‌آید. در منابع دینی آمده دو نوع گرسنه هستند که هیچگاه سیر نمی‌شوند یکی آن که دنبال علم است و دیگر آنکه دنبال دنیا است.

آیت‌الله عابدینی افزود: امام صادق (ع) فرمود کسی که علم را فرا می‌گیرد و هر چه را که یاد گرفت به آن عمل می‌کند و برای رضای خدا به دیگران هم آموزش می‌دهد در ملکوت آسمان‌ها بزرگ شمرده می‌شود.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: امام علی (ع) درباره ویژگی‌های عالم فرمود عالم منافق همانی است که حرف می‌زند، سخنرانی می‌کند اما عمل ندارد اما انسان با ایمان کسی است که هر چه می‌گوید به آن عمل می‌کند.

وی یادآور شد: «شیخ‌عباس‌قمی» پس از نگارش کتاب مفاتیح‌الجنان ابتدا به همراه خانواده به آن عمل کرد و اعتقاد داشت که این اقدام کار او را صاحب برکت می‌کند و همین اتفاق هم افتاد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: رسول گرامی اسلام (ص) فرمود هر کسی اگر به آنچه که می‌داند عمل کند، خدا دانش و علم آن چیزی را که نمی‌داند به او عنایت می‌کند.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: پیامبر (ص) فرمودند عالم حقیقی کسی است که شک شما را به یقین، کینه و عداوت را به خوبی، کبر را به فروتنی و تواضع، ریا را به اخلاص و خواسته‌های دنیایی را به زهد، پارسایی و بی‌رغبتی نسبت به دنیا تبدیل کند.

وی ادامه داد: پیامبر (ص) مراحل فراگیری علم را به سکوت و آمادگی برای آموختن، با دقت شنیدن، حفظ کردن، عمل کردن و نشر آنچه که آموخته‌ایم تقسیم کرده‌اند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: امام صادق (ع) نیز راه و مسیر فراگیری علم را بندگی، عمل به آموخته‌ها و طلب فهم از خداوند معرفی کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان گفت: علم دو نوع است، علم آموزشی و علم جوششی که علم جوششی با عبادت، توسل و تقوا بدست می‌آید و علم جوششی همه جا به داد انسان می‌رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار