مدیرکل امور اجتماعی سازمان اوقاف:
مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: وقف یک ویژگی‌هایی دارد که باید در سایر کارهای خیر محفوظ باشد و همه این‌ها اگر در آن نیت وقف نشود، ممکن است در اثر مرور زمان دست خوش تغییر و تحول شود.
کد خبر: ۵۲۸۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷ 22 November 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام ولی عادلی در همایش یاوران وقف که صبح امروز در سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی فرماندهی نیروی انتظامی استان قزوین با حضور مسؤولان، خادمان و واقفین برگزار شد، با اشاره به سنت حسنه وقف اظهار داشت: وقف، سنت حسنه رسول خدا و کار مقدس است که در این زمینه باید اقدامات و راهکارهای لازم برای احیای موقوفات اتخاذ شود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا افزود: وقف یک ویژگی‌هایی دارد که باید در سایر کارهای خیر محفوظ باشد و همه این‌ها اگر در آن نیت وقف نشود، ممکن است در اثر مرور زمان دست خوش تغییر و تحول شود.

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: نیات خیر اگر در قالب وقف انجام شود، تا ابد ماندگار بوده چراکه مال وقف همیشه ماندگار است.

عادلی مطرح کرد: موقوفه‌هایی در کشور وجود دارد که به هزاران سال باز می‌گردد و این نشان از کار خیر است که مردم در آن از هم پیشی می‌گیرند.

این مسؤول تشریح کرد: انتظار از واقفان این است که برای کار خیر نیت کنند و اگر وقف می‌کنند باید یک رونوشت به ادراه اوقاف استان و شهرستان ارائه بدهند تا بر اساس آن اداره بتوانند از موقوفه دفاع کند.

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اضافه کرد: امروز تمام وقف، دارایی آن و امامزادگان در سیستم ثبت شده و کارها از طریق آن انجام و رصد می‌شود و در راستای اجرای نیات واقف، یکی از مهم‌ترین وظایف ما اجرای امینانه نیات واقف است که باید شرعی و قانونی انجام شود.

عالی متذکر شد: خارج از نیات واقف کاری انجام نمی‌شود و مبلغ هزینه شده و باقی مانده از طریق سیستم کنترل می‌شود و این مهم امر مبارکی است که در اوقاف انجام می‌شود.

وی توضیح داد: از سال 88 به بعد تعداد موقوفات بسیاری در کشور صورت گرفته که بعد از پیروزی انقلاب برابری با دوران قبل از انقلاب می‌کند.

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: املاک بزرگ و تعداد وقف و ارزش ریالی آن بعد از انقلاب بسیار رخ داده که نشان از مقبولیت وقف در بین مردم بوده است.

عادلی با اشاره به زلزله‌زدگان غرب کشور گفت: اوقاف با موکب‌هایی که برای اباعبدالله‌الحسین(ع) در مسیر کربلا مستقر بود، به زلزله‌زدگان کرمانشاه خدمات ارائه می‌دهد.

وی اضافه کرد: از روز شنبه هفته آینده، یک هزار و 500 نفر از زائران مشهد اولی به زیارت امام رضا(ع) مشرف می‌شوند که مبالغی از سوی خیران و موقوفات برای این زیارت تخصیص یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار