رئیس کل دادگستری قزوین:
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: برای ترویج و اشاعه پیام فرهنگی وقف، نیاز به بسیج همگانی داریم تا فرهنگ جامعه و نگاه مردم به سنت حسنه وقف تغییر کند.
کد خبر: ۵۲۸۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 22 November 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی در همایش یاوران وقف که صبح امروز در سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی فرماندهی نیروی انتظامی استان قزوین با حضور مسؤولان، خادمان و واقفین برگزار شد، با اشاره به سنت حسنه وقف اظهار داشت: همه واقفین و خدمتگزاران در این عرصه خیر برای خود عمل صالح و باقیات و صالحات باقی می‌گذارند که باید این سنت را حفظ کرده و به نسل‌های بعدی منتقل کنند.

وی ادامه داد: امروز باید همه مسؤولان و مردم جامعه برای توسعه، تسریع و تعمیق این سنت اسلامی، الهی و انسانی تلاش کنند چراکه پیام فرهنگی در بردارد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: برای ترویج و اشاعه پیام فرهنگی وقف، نیاز به بسیج همگانی داریم تا فرهنگ جامعه و نگاه مردم به سنت حسنه وقف تغییر کند و ما دنیای خود را با وقف پیوند به آخرت زده و دنیای خود را با عمل به این سنت الهی و اسلامی گره بزنیم.

قدرتی مطرح کرد: با شکل‌های مختلف و باتوجه به آموزه‌های دینی خود، می‌توان عمل خیر را موجود و ماندگار کرد چراکه خداوند یک ویژگی، حس بها و جاودانگی برای انسان قرار داده است که باید  از آن در راه خیر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه حیات حقیقی و واقعی، حیات آخرت است و دنیا معبری بیش نیست، یادآور شد: سنت وقف معبری بوده که پاسخگوی حس بقاطلبی ما است آن طور که شهدا جان خود را جاودانه فدا کرده و از حیات معنوی برخوردار هستند، می‌طلبد مردم هم به این نیت خیر واقف باشند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به هفته بسیج یادآور ایثار، شهادت و از خودگذشتگی شهدا مطرح کرد: همه به برکت ایثارگری و شهادت‌طلبی رزمندگان دفاع مقدس است که در کشور دارای امنیت و آرامش هستند و امروز امنیت پایدار در کشور مرهون تلاش‌های بسیجیان، مدافعان حرم و رزمندگان است.

قدرتی بیان کرد: امروز شهید حججی‌ها هستند که برای امنیت کشور جانفشانی می‌کنند و به مدیران، مسؤولان و قوای ما اجازه می‌دهند که کار فرهنگی انجام دهند و این‌ها به برکت رشادت‌های مدافعان حرم است.

این مسؤول تشریح کرد: واقفان می‌توانند با اهدای بخشی از مال خود که در آیات و روایات عنوان شده است، با حضور در صحنه دفاع، یاد خود را جاودانه کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآور شد: در راستای مقابله و مبارزه با جرائم و آسیب‌های اجتماعی اعلام آمادگی می‌کنیم چراکه نقش وقف و واقفین در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی دارد که در این راستا حاضر هستیم تفاهم‌نامه‌ای بین وقف و اوقاف در کاهش و آسیب‌های اجتماعی منعقد کنیم.

قدرتی با بیان اینکه وقف می‌تواند در حوزه تبلیغ و اشتغال کمک بسزایی داشته باشد، توضیح داد: امید است در این زمینه مسؤولان، خیران و مردم گام‌های ارزنده‌ای بردارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار