رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبیک:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک گفت: لازم است با ایجاد بسترهای لازم، از مهاجرت بی‌رویه افراد جامعه از سمت کتاب و مطالعه به سمت فضای مجازی جلوگیری شود.
کد خبر: ۵۲۸۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 22 November 2017
به گزارش تابناک قزوین کریم‌الله زرگر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: کتاب از اساسی‌ترین نیازهای  جامعه بشری است که بی توجه‌ای به آن خسارات جبران ناپذیری برای اجتماع بشری به همراه دارد.

وی افزود: مهاجرت از کتاب و کتابخوانی به فضای مجازی و اینترنت موجب شود آثار مخربی بر جامعه بگذارد.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک ادامه داد: لازم است با ایجاد بسترهای لازم از مهاجرت  بی‌رویه افراد جامعه از سمت کتاب به سمت فضای مجازی  جلوگیری شود.

زرگر طرفداران کتابخوانی را بیانگر هویت جامعه دانست و اضافه کرد: از گذشته دور کتاب به عنوان  یکی از ابزارهای آموزشی مورد توجه بوده و امروز هم است.

وی خاطرنشان کرد: اولیاء دین و پدید آورندگان آثار علمی و فرهنگی مکتوب توصیه‌های مهمی داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه حاصل تفکر و اندیشه‌های معرفتی به وسیله کتاب در دسترس همگان قرار گرفته است.

این مسؤول با بیان اینکه کتاب گلستان پر طراوت متفکران و صاحبان معرفت است، بیان کرد: رشد و توسعه تمدن‌ها ریشه در رشد فکری در جامعه دارد و بدون رشد فرهنگ کتابخوانی نمی‌توان به رشد هیچ تمدن  دل خوش کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک افزود: علی‌رغم رشد رسانه‌های جمعی هیچ رسانه‌ای به اندازه کتاب نتوانسته در رشد تمدن‌ها نقش ایفا کند.

زرگر ادامه داد: کتاب مقوله‌ای است که منحصر به یک هفته در سال نباید باشد بلکه در تمام ساعات روز، هفته، ماه و سال باید به  کتاب و کتابخوانی توجه ویژه کرد تا به یک عادت تبدیل شود.

 وی اضافه کرد: اگر افراد جامعه روزی 20 دقیقه  از وقت خود را به مطالعه کتاب اختصاص دهد، در یک هفته می‌توان یک کتاب را مطالعه و به اتمام رساند.

وی اضافه کرد: در هفته کتاب و کتابخوانی برنامه‌های مختلفی اجرا شد که می‌توان به نواختن زنگ کتاب و اهدای کتاب در مدارس، برگزاری مسابقه نقاشی همگانی توسط دانش‌آموزان و اهدای کتاب به آنان، بازید از کتابخانه‌های عمومی شهر آبیک و گفت‌وگو با کتابداران با حضور سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک و بازدید از نمایشگاه کتاب مدارس اشاره کرد.

زرگر با اشاره ساماندهی و اعطای مجوز به 22 گروه تعزیه در شهرستان آبیک  خاطرنشان کرد: تشکیل یک تیم تعزیه در شهرستان آبیک هستیم تا در مناسبت‌های مختلف، پیام‌رسان شهرستان در خصوص سنت دیرینه تعزیه باشند.

وی مطرح کرد: همچنین به همت آذری‌زبانان شهرستان آبیک درصدد تشکیل یک گروه تعزیه‌خوان آذری‌زبان هستیم تا در سال آینده به اجرای تعزیه به زبان آذری بپردازند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار