مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: اولویت مصرف زکات رفع مشکل محرومان و نیازمندان است و پس‌ازآن اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه در دستور کار است.
کد خبر: ۵۲۸۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲ 22 November 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایسنا منطقه قزوین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین، مجید مؤمنی در نشست کمیته مالی شورای زکات استان قزوین به اشاره به اهمیت زکات در جامعه بیان کرد: اشاعه فرهنگ زکات یکی از برنامه‌های کاری کمیته امداد است که با جدیت دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: نباید احیای زکات و ترویج این واجب الهی مسئولیت یک دستگاه تلقی شود، کمیته امداد امام (ره) از تمام توان خویش برای فرهنگ‌سازی زکات استفاده می‌کند ولی ازآنجاکه زکات دستور الهی است باید همه خود را در این زمینه مسئول بدانند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: دستگاه‌هایی همچون جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آموزش‌وپرورش، محیط‌زیست، بسیج و تبلیغات اسلامی با جامعه هدف جمع‌آوری زکات مرتبط هستند که با استفاده از ظرفیت‌های خویش در ارتقای زکات در جامعه نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی با اشاره به 842 روستای دارای سکنه استان اعلام کرد: کمیته امداد استان قزوین در همه این روستاها عامل افتخاری دارد همچنین در 154 روستا شورای زکات فعال است.

مؤمنی خاطرنشان کرد: برای فرهنگ‌سازی زکات باید از سرمایه‌های اجتماعی به‌درستی استفاده کنیم و در این بخش به سه شاخصه انسجام اجتماعی، مشارکت اجتماعی و اعتماد اجتماعی باید توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: درزمینهٔ جمع‌آوری کمک برای زلزله‌زدگان کرمانشاه مقایسه آمار کمک‌های جمع‌آوری‌شده نشان می‌دهد که میزان اعتماد مردم به کمیته امداد بسیار بالاست به‌طوری‌که این نهاد حتی برای ارسال بیش از 50 خودرو حامل کمک‌ها نیز از مشارکت مردم استفاده کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین به اولویت‌بندی مصرف زکات به‌عنوان یکی اصل کاری اشاره کرد و گفت: بر اساس روایات و احادیث اولویت مصرف زکات برای محرومان است و پس‌ازاین بخش درآمدهای حاصل از زکات را برای اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌کنیم.

وی اعلام کرد: وقتی مردم یک روستا به‌واسطه رفع یک نقطه حادثه‌خیز، مشکلی از برابرشان برداشته می‌شود و جان انسان‌هایی نجات می‌یابد، زکات را برای اجرای آن پروژه هزینه می‌کنیم.

مؤمنی یادآور شد: اساس کار کمیته امداد امام (ره) خدمت به مردم است و این نهاد می‌کوشد از ظرفیت‌های مختلف برای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات به مددجویان استفاده کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار