مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی از بررسی موضوع تقویت ساختارهای مناسب زیربنایی گردشگری و احداث اقامتگاه بوم گردی در سطح استان در دهمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی خبر داد.
کد خبر: ۵۲۸۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ 22 November 2017
به گزارش ایسنا منطقه قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی با اشاره به برگزاری کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی به ریاست علی فرخ‌زاد معاون عمرانی استاندار و دبیری مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی گفت: اقامتگاه‌های بوم گردی در محیط‌های طبیعی با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست‌محیطی و به شکلی سازگار با معماری و سیمای طبیعی منطقه احداث می‌شوند.

وی تصریح کرد: اقامتگاه‌های بوم گردی ضمن حداکثر تعامل با جامعه محلی، زمینه حضور و اقامت طبیعت گردان را باکیفیتی قابل‌قبول و تعریف‌شده در محیط‌های طبیعی را فراهم می‌کند.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی افزود: در این جلسه ضوابط و شرایط استقرار اقامتگاه‌های بوم گردی نیز موردبحث و بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در دهمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مسائلی چون رقابت‌پذیری، اقتصاد، اقلیم و فرهنگ، نیاز مناطق، نظارت دهیاری و شوراها، ایجاد جذابیت در روستاها جهت توسعه صنعت گردشگری در روستاها، پیامدهای اجتماعی آن، کنترل انجام‌گرفته توسط میراث فرهنگی برای پالایش و ارسال درخواست‌ها، توانمندی و قابلیت ساخت توسط متقاضی و تغییر کاربری پس از ساخت مطرح و موردبررسی قرار گرفت.

اسماعیلی تصریح کرد: با توجه به موارد یادشده، مقرر گردید رویکرد اصلی و محوریت در داخل بافت روستا در راستای احیا و باز زنده سازی باشد.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی گفت: لیکن در موارد خارج از بافت روستا صرفاً در روستاهایی که باهدف و قابلیت گردشگری هستند در قالب مجتمع اقامتی با ملاحظات بوم گردی با رویکرد و ضوابط بومی منطقه در جلسات قابل‌بررسی خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار