معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل اتباع خارجی و مهاجرین وزارت کشور
معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل اتباع خارجی و مهاجرین وزارت کشور گفت: برگزاری مسابقات ورزشی بهترین فرصت برای ترویج اخلاق در جامعه و شناسایی استعدادهای ورزشی است.
کد خبر: ۵۲۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰ 24 November 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرنگار مهر، مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات فوتبال پناهندگان سراسر کشور از امروز در قزوین آغاز شد.

این مسابقات عصر پنجشنبه با حضور حجت الاسلام صالحی، معاون فرهنگی و سیاسی اجتماعی مدیرکل اتباع خارجه، نصرالله محقق معاون بخش مهاجرت سفارت افغانستان در ایران، علایی مقدم سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان، مرادی سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری، عشایری مدیرکل دفتر اتباع خارجه استانداری قزوین و جمعی از افاغنه مقیم ایران در ورزشگاه ۱۵ هزارنفر سردار آزادگان قزوین با رژه تیم های شرکت کننده آغاز شد.

حجت الاسلام صالحی معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل اتباع خارجی و مهاجرین وزارت کشور درمراسم افتتاحیه مسابقات فوتبال گفت: ایران اسلامی میزبان خوبی برای پناهندگان کشورهای مختلف بوده و تلاش کرده بر اساس آموزه های دینی رسم میهمان نوازی را به جا آورد.

وی بیان کرد: برگزاری مسابقات ورزشی و اجرای برنامه های فرهنگی ظرفیت بسیار خوبی برای آرامش بخشی و ترویج اخلاق است که امیدواریم در این مسابقات نیز به این هدف دست یابیم.

صالحی گفت: افزایش نشاط در میان پناهندگان و مهاجرین می تواند به کاهش آسیب ها و سالم سازی جامعه کمک کند و انتظار داریم ورزشکاران مهاجر از این فرصت برای خودسازی استفاده کنند.

صالحی اضافه کرد: رعایت اخلاق از سوی همه ورزشکاران بویژه اتباع بیگانه ضروری است و برگزاری این مسابقات می تواند فرصت حضور شما را در میادین ورزشی بین المللی هم فراهم کند.

معاون فرهنگی وسیاسی اجتماعی مدیرکل اتباع خارجه ومهاجرین وزارت کشور تصریح کرد:ازکمیساریای عالی پناهندگان انتظار داریم تیم های برتر این مسابقات را برای شرکت در رقابت های بین المللی با سایر کشورها اعزام کند تا بتوانیم پیام صلح و دوستی را به جهان منتقل کنیم.

وی اضافه کرد: شما می توانید در مسابقات آسیایی مهاجران شرکت کنید و مدال آور شوید و امیدواریم استعدادهای خوب ورزشی در این مسابقات شناسایی و شکوفا شود.

مهاجران برای ساختن کشور خود آماده شوند

صالحی گفت: شما ورزشکاران می توانید در ساختن کشور خود نقش مهمی ایفا کنیدوامیدواریم دربازگشت به کشورهای خود از توانمندی و تجربه کسب شده در ایران برای آبادانی و عمران استفاده کنید.

دومین دوره مسابقات مهاجرین و اتباع بیگانه با حضور ۳۵۰ ورزشکار از ۱۳ استان کشور تا ششم آذرماه در استادیوم ۱۵ هزار نفری سردار آزادگان، شهید رجایی و معلم قزوین برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار