مسئول خانه نخبگان بسیج:
مسئول انجمن مخترعان و مبتکران استان قزوین گفت: وضعیت بسیاری از صنایع استان به مرحله اورژانسی رسیده و باید مسئولان امر به این موضوع توجه کنند که با دادن وعده‌های رنگین و بدون عملیاتی کردن وعده حمایت‌ها نمی‌توان این وضعیت اورژانسی را درمان کرد.
کد خبر: ۵۲۹۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵ 25 November 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایسنا منطقه قزوین، علیرضا اکبری فرد مسئول خانه نخبگان بسیج و مسئول انجمن مخترعان و مبتکران استان قزوین در نشست خبری ظهر امروز(شنبه) با اصحاب رسانه که در مجتمع شهید آوینی سپاه قزوین اظهار کرد: این خانه در تلاش است نخبگان علمی استان را شناسایی و با رصد مشکلات و معضلات پیرامونی جامعه نخبگان گامی برای حل آن و حمایت از نخبگان استان بردارد.

وی افزود: در این بین ۸۰ طرح و ایده برتر استان شناسایی و مورد بررسی و ارزیابی داورانی از جامعه دانشگاهی و نخبگان قرار گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: استان قزوین با وجود بیش از 3 هزار مرکز صنعتی در سطح استان اولین قطب صنعتی کشور است اما امروز بسیاری از صنایع استان با مشکلات پیچیده‌ای روبرو هستند که گاه باعث تعطیلی و خوابیدن آن می‌شود.

مسئول انجمن مخترعان و مبتکران استان قزوین اضافه کرد: وضعیت بسیاری از صنایع استان به مرحله اورژانسی رسیده و باید مسئولان امر به این موضوع توجه کنند که با دادن وعده‌های رنگین و بدون عملیاتی کردن وعده حمایت‌ها نمی‌توان این وضعیت اورژانسی را درمان کرد.

اکبری‌فرد با بیان اینکه باید بین دانشگاه و صنعت استان تعامل سازنده تری ایجاد شود، گفت: چرا باید امروز با بیش از 50 دانشگاه و 10 هزار دانشجو در
استان قزوین شاهد معضلات و مشکلات عدیده باشیم؟

این مسئول ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی مراکز دانشگاهی سوق پیدا نکردن پایان‌نامه‌های دانشگاهی در مسیر رفع نیازها و ارائه راه‌کارهای عملی برای حل مشکلات استان و گام برداشتن در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی اعلام کرد: هدفمند کردن پایان‌نامه‌ها با رویکرد ایجاد ارتباط بین صنعت و ‌دانشگاه مورد توجه جدی بسیج علمی و پژوهشی استان است.

وی بیان کرد: اگر جامعه دانشگاهی و دانشجویان استان به این سمت راهنمایی شوند که با رصد مشکلات راهکارهای درست و عملی را ارائه کنند بی‌شک بسیاری از معضلات حل و جامعه نخبگان استان نیز از رکود خارج می‌شوند.

مسئول خانه نخبگان بسیج استان قزوین تصریح کرد: استان قزوین دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی است که متاسفانه نتوانسته‌ایم از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم.

اکبری فرد در پایان خاطرنشان کرد: با همت و تلاش بسیجی‌وار مسئولان و اقشار مختلف مردم از جمله جامعه مخترعان و‌ مبتکران و دانشگاهی می‌توان شاهد رشد و پیشرفت روزافزون در استان باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار