رئيس كل دادگستری قزوين:
رئيس كل دادگستری استان قزوين گفت: بسيج فرهنگی است كه با فراگير شدن اين فرهنگ مشكلات كشور حل می‌شود.
کد خبر: ۵۲۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴ 26 November 2017
به گزازش تابناک از قزوین، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی به مناسبت هفته بسیج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: مهم‌ترین عامل برای حفظ و صیانت جامعه از آسیب‌های اجتماعی فرهنگ بسیج و تثبیت، تقویت، توسعه و فراگیر کردن این فرهنگ است.

وی ادامه داد: فرهنگ بسیج، فرهنگ علم، بصیرت، معرفت و آگاهی است تا جامعه با آن به سمت رشد و تعالی پیش رود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: فرهنگ بسیج، فرهنگ ایمان، اخلاق و عمل صالح است تا جامعه‌ای سالم امانتدار، عامل به رفتار نبوی داشته باشیم.

قدرتی افزود: فرهنگ بسیج، فرهنگ عزت، اقتدار و سربلندی تا در برابر دشمنان خوار نشده و عزتمندانه کشور را اداره کنیم.

این مسؤول قضایی عنوان کرد: فرهنگ بسیج؛ فرهنگ وحدت، همدلی و تعامل است تا فرصتی برای شیاطین نداده و در سایه توسل به حبل الهی جامعه مهدوی و الهی بسازیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین مطرح کرد: فرهنگ بسیج، فرهنگ محبت، رأفت و مهربانی است تا اقشار مختلف از خانواده تا جامعه به رفتار و اندیشه‌های اجتماعی و فرهنگی آراسته شوند و شاهد گسترش برخی تخلفات و رفتارهای ناشایست نباشیم.

قدرتی خاطرنشان کرد: فرهنگ بسیج، فرهنگ تلاش، کوشش و عمل صالح است تا در عرصه تولید و سازندگی کشور با اتکا به توانایی‌های خویش راه‌های استقلال کشور را بپیماییم و اقتصاد مقاومتی را عملی کنیم.

وی تصریح کرد: فرهنگ بسیج، فرهنگ خدمت بی منت، بی‌توقع، خالصانه، عفو، گذشت و ایثار و فداکاری تا جامعه سرشار از تلاش برای خدمت‌رسانی و رفع محرومیت و کاستی‌ها در اقصی نقاط کشور باشیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اعلام کرد: فرهنگ بسیج، فرهنگ پاکی، پاکدامنی و طهارت است تا با تربیت فرزندان رشید، مؤمن، انقلابی بستر ظهور حضرت حجت(عج) را فراهم کنیم.

قدرتی توضیح داد: بسیج فرهنگی است که با فراگیر شدن این فرهنگ همه مشکلات کشور حل می‌شود در واقع کلید نجات جامعه ما از آسیب‌ها و چالش‌ها اجتماعی فراگیر شدن فرهنگ بسیجی با هر نگاه سیاسی است.

این مسؤول گفت: اگر دل ما برای اصلاح جامعه می سوزد باید تلاش کنیم و این تلاش تنها برای کسانی که عضو ثبت‌نامی بسیج هستند مصداق پیدا نمی کند بلکه این تلاش تکلیف عمومی است چراکه به فرمایش مقام معظم رهبری آحاد ملت بسیجی هستند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تأکید کرد: باید فرهنگ بسیجی را در رفتار، زندگی، اجتماع و سیاست حاکم کنیم چون این فرهنگ مطابق با فطرت و فرهنگ اسلام ناب محمدی است، اگر در آمار بنگریم هر جا فرهنگ اصیل بسیجی حاکم بوده است میزان جرائم و تخلفات در حداقل ممکن بوده است.

قدرتی ادامه داد: اگر می‌خواهیم جامعه اصلاح شود باید فرهنگ دینی و ارزش‌های معنوی را حاکم کنیم و این راه حل کمترین هزینه و زمان را برای ما دارد و امروز یکی از مصادیق بارز آن شجره طیبه بسیج است که همه باید از این فرصت ذی‌قیمت استفاده کنند.

وی اضافه کرد: اگر نگاه عمیق، علمی و توأم با مطالعه داشته باشیم درمی‌یابیم که کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی در گرو نهادینه کردن فرهنگ بسیجی است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: ما در هشت سال دفاع مقدس شهید، جانباز و مفقودالاثر دادیم اما ضرر نکردیم و چیزی را از دست ندادیم این عزیزان عزت و افتخار آفریدند و انقلاب اسلامی را بیمه کردند، امروز به برکت خون شهدا و تلاش و ایثارگری رزمندگان، بر سر سفره این عزت و افتخار نشسته‌ایم در نتیجه امروز اقتدار و عزت ما حاصل خون شهدا و زحمات خانواده‌های آن‌ها بوده از این رو باید قدر خانواده‌های شهدا و مادران آن‌ها را بدانیم.

قدرتی ادامه داد: مادرانی که این شهدا را تربیت کردند در جامعه ما باید عزتمند باشند، این مادران باید الگوی ما باشند، مبادا مادران از وظیفه خطیر تربیت و تعلیم غافل شوند که در این صورت دچار خسران می‌شویم.

این مسؤول قضایی یادآور شد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی راهکاری جدی‌تر و مهم‌تر از فرهنگ‌سازی و کار اجتماعی و فرهنگی نداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار