عضو شورای شهر قزوین خواستار شد
رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: شهرداری قزوین اعتباری برای تکمیل ساختمان ستاد اقامه نماز منظور کند.
کد خبر: ۵۳۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ 28 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین محسن حق‌شناس  در جریان بررسی لایحه مربوط به تملک خط پروژه ملکی واقع در بلوار خرمشهر بیان کرد: قیمت‌گذاری این ملک که برای سومین بار مورد کارشناسی قرار گرفته است در بهترین شرایط تنها ۱۲ میلیون تومان با قیمت فعلی تفاوت داشت که این مبلغ با اخذ حق تشرف قابل جبران خواهد بود.

وی با بیان این مطلب که ملک مذکور به تنهایی فاقد حق تشرف است گفت: ضرر تغییر کاربری این ملک به تجاری برای شهرداری بیشتر از منفعت حاصل از آن بوده و به معنای نقض غرض در حوزه شهرسازی خواهد بود.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین ارائه درخواست تغییر کاربری از سوی مالک ملک مذکور را دارای آورده مضاعف برای شهرداری دانست.

حق‌شناس در جریان ارائه گزارش نماینده سازمان نظام‌مهندسی در خصوص عملکرد دفتر تسهیل‌گری مستقر در محله دیمج، تفاوت دفاتر تسهیل‌گری با کانون‌‌های فرهنگی را در هدفمند بودن این دفاتر در راستای ایجاد مشارکت عمومی در شهروندان دانست.

وی اتصال حلقه‌های مردمی با دستگاه‌های متولیِ نوسازی بافت‌های فرسوده را هنر اصلی دفاتر تسهیل‌گری خواند و اذعان کرد: چهار رکن بسترسازی، اعتماد سازی، توانمندسازی و مشارکت مردمی وظایف اصلی دفاتر تسهیل‌گری است و این حلقه‌ی واسط از نیازهای اصلی منطقه هادی‌آباد نیز محسوب می‌شود.

حق‌شناس همچنین در جریان صحبت‌های رئیس ستاد اقامه نماز استان در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین، حجت الاسلام سیدقریش موسوی را از افتخارات استان قزوین دانست‌.

وی با اشاره بر مصوبه شورای چهارم در خصوص کمک به مساجد و امامزاده‌ها در حوزه تکریم نماز، این مصوبه را دارای اشکال بزرگ در خصوص عدم استفاده از نظرات کارشناسان مرتبط با حوزه مربوطه دانست.

این‌ نماینده مردم قزوین در پارلمان محلی با اشاره به یک سال و نیم فعالیت و تجربه خود در کارگروه مساجد استان تاکید کرد: هرگونه مشاوره گرفتن از متخصصان امر در زمینه نماز، منجر به رشد و پیشرفت شده و اعمال اقدامات سلیقه‌ای همواره همراه با ضرر بوده است.

حق‌شناس با تاکید بر ضرورت افزایش رجوع به کارشناسان حوزه تکریم نماز، اضافه کرد: شهرداری در بودجه سال ۱۳۹۷ باید اعتباری را به‌منظور تکمیل ساختمان ستاد اقامه نماز محفوظ داشته و بخشی از این اعتبار را به استفاده از کارشناسان مربوطه برای انجام کار تخصصی در حوزه نماز معطوف کند.

وی با اشاره به اینکه مردم نمایندگان متدینی را به شورای اسلامی شهر فرستاده‌اند، بر اعتقاد راسخ شورای پنجم به بحث نماز تاکید کرد و خواستار اصلاح مصوبه برجای مانده از شورای چهارم با حضور حجت‌الاسلام موسوی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار