معاون استاندار قزوین تأکید کرد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: امروز بحران آب مهم‌ترین چالش در استان قزوین به شمار می‌رود که باید برای پیشگیری از آن تدابیر لازم اتخاذ و راهکارهای مناسب ارائه شود.
کد خبر: ۵۳۰۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 28 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین، علی فرخزاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه بحران آب از بحران‌های جدی در استان قزوین است، اظهار داشت: با توجه به استفاده بیش از حد آب‌های زیرزمینی، اگر با همین روند پیش رویم، دشت قزوین کاملاً خشک می‌شود.

وی ادامه داد: عادت کرده‌ایم که وقتی بحرانی پیش آید، همه با تمام توان وارد میدان شده و در این زمینه کمتر به سمت پیشگیری روی می‌آوریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: برخی از بحران‌ها نه تنها قابل پیشگیری بوده بلکه همانند بحران آب در استان قابل پیش‌بینی هم است.

فرخزاد نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های مجاز و جلوگیری از ادامه فعالیت چاه‌های غیرمجاز در استان قزوین را ضروری عنوان کرد و افزود: برای جلوگیری از اُفت آب در سفره‌های زیرزمینی باید اقدامات لازم اتخاذ شود تا شاهد بحران و چالش نشویم.

این مسؤول مطرح کرد: امروز بحران آب مهم‌ترین چالش در استان قزوین به شمار می‌رود که باید برای پیشگیری از آن تدابیر لازم اتخاذ و راهکارهای مناسب ارائه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: برای جلوگیری از بحران آب نیازمند برنامه‌ریزی منظم، ارائه راهکارهای نوین آبیاری به کشاورزان و باغداران، تعامل دستگاه‌های مربوط و جلب مشارکت مردم هستیم که امیدواریم در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

فرخزاد با بیان اینکه 25 میلیون متر مکعب سهمیه برداشت آب از شاهرود به استان قزوین تعلق دارد، تصریح کرد: این برداشت هنوز انجام نشده که باید تدابیر لازم اتخاذ و اقدامات لازم صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار