کهگیلویه؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه برخی مسئولان و مدیران اجرایی از روند اجرای طرح ملی پاتاوه - دهدشت بازدید کرد.
کد خبر: ۵۳۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵ 29 November 2017
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه برخی مسئولان و مدیران اجرایی از روند اجرای طرح ملی پاتاوه - دهدشت بازدید کرد.
علی محمد احمدی در بازدید خود از قطعه سوم جاده ملی پاتاوه - دهدشت روند اجرای آن را کند و ناراضی کننده دانست.

بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از جاده ملی پاتاوه-دهدشت و کند بودن روند اجرای آن
وی تصریح کرد که در اسرع وقت در نشستی با حضور مسئولان موسسه خاتم‌الانبیا، پیمانکار طرح و راه و شهرسازی استان میزان هزینه دقیق و اعتبار مورد نیاز مشخص و ادامه روند اجرای طرح نیز تعیین تکلیف خواهد شد.روند اجرای قطعه سوم جاده ملی پاتاوه - دهدشت به طول 63 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 70 درصد به دلیل کمبود اعتبار و نقدینگی کند است و به گفته پژمان نیک اقبالی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با این روند بهره برداری از این طرح تا پایان سال 97 نیز ادامه می‌یابد.
قطعه سوم جاده ملی پاتاوه - دهدشت 63 کیلومتر طول دارد که تعداد 11 دهنه پل به طول سه هزار و 160 متر و حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
روند کند این طرح ملی در حالی است که به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ظرف سال گذشته تاکنون افزون بر 700 میلیارد ریال نقدینگی به آن تزریق شده است.
محمد علی علیمردانی افزود: این میزان اعتبار به مجری طرح قرارگاه خاتم‌الانبیا ابلاغ شده اما گویی در مسیر اجرای طرح هزینه نشده است.
وی تصریح کرد: سال گذشته از محل اعتبارات ملی افزون بر یک هزار میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافت که تاکنون بیش از 80 درصد آن به‌صورت نقدی و اوراق به مجری طرح ابلاغ شده است.
جاده ملی پاتاوه - دهدشت که عملیات اجرایی آن مربوط به سفر رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد در سال 1373 بوده حدود 137 کیلومتر طول دارد که تاکنون 74 کیلومتر آن افتتاح شده است.
قطعه دوم این جاده به طول 28 کیلومتر با اعتباری افزون بر 950 میلیارد ریال اواخر اردیبهشت سال جاری با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید.
این قطعه مشتمل بر پنج دهنه تونل به طول 2 هزار و 820 متر بوده است.جاده ملی پاتاوه - دهدشت از مهمترین طرح‌های ملی در حوزه راهسازی است که با بهره برداری آن ضمن کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور، بیش از 400 روستای محروم در 2 شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر 100 هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.
جاده ملی پاتاوه – دهدشت دارای 14 دهنه تونل به طول حدود هشت هزار و 580 متر است که پنج دهنه به طول 2 و نیم کیلومتر آن در فاز دوم این طرح و از حدفاصل سرچنار تا لوداب شهرستان بویراحمد است.
افزون بر 2 هزار میلیارد ریال از محل سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان در مرداد سال گذشته و 500 میلیارد ریال نیز توسط دفتر رهبر معظم انقلاب برای شتاب بخشی در ساخت و تکمیل جاده ملی پاتاوه - دهدشت اختصاص یافت.
این جاده دارای چهار فاز است که قطعات (فازهای) یک و سه این طرح به ترتیب 28 و 20 کیلومتر و فازهای 2 و چهار آن نیز به ترتیب 28 و 63 کیلومتر است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری جاده ملی در حال ساخت پاتاوه - دهدشت افزون بر 2 هزار و 500 میلیارد ریال برآورد شده که تاکنون همین مبلغ برای آن هزینه شده است.
علیمردانی حجم خاک برداری و خاک ریزی در این جاده را به ترتیب افزون بر 16 و چهار میلیون متر مکعب دانست و گفت که بیش از 407 دستگاه پل بزرگ و کوچک در این جاده ملی اجرایی و عملیاتی شده است.
کهگیلویه و بویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
جاده پاتاوه به دهدشت :
مادامی که کار روی اصول نباشد قطعا پروژه هزینه و زمان زیادی خواهد برد من از مسئولین وقت
این سئوال را دارم چه قدر روی پروژه جاده پاتاوه به دهدشت وقت گذاشتید وکار کردید که درگذشته تصمیم گرفتید مسیر را تغیر دهید ایا اقایان یا مسئولین سیاسی و نماینده باید تشخیص دهد و دستور دهد که مسیر یک جاده از کدام طرف باشد یا کارشناسان خبره و مهندسین . امروز جهت اجرای یک پروژه باید برنامه ریزی و کنترل پروژه در صدر کار باشد و مسیری انتخاب شود که هم از لحاظ مسافت و هم از لحاظ هزینه مقرون به صرفه باشد اقایایون محترم این جاده از قبل از انقلاب نقشه داشته تمام جوانب بررسی شده بود و مسیر مشخص شده بود ودراین انتخاب مسیر، هم هزینه هم مسافت وتمام جوانب را در نظر گرفته بودند قطعا نقشه ای که از قبل بود درست تر و مهندسی تر و کارشناسی تر بود نسبت به نقشه ای که اقای نماینده انتخاب کرد واین هم نتیجه تصمیم اقا نماینده که بعد از 30 سال هنوز جاده افتتاح نشده وبودجه کم اورده قطعا باید این اقایایون محاکمه شوند چرا که در بودجه مملکت و منطقه اصراف شده چرا نگذاشتند کاری که درست بوده انجام شود وباعث این همه خسارت به این منطقه شوند شما که نگذاشیدبخاطر این جاده سد مارون بدلیل زمان بر بودن اتمام ان در این منطقه زده شود حالا که چندین سال مردم بهبهان از اب این سد بهره برداری می کنند ولی جاده شما بخاطر مسیر کوهستانی وصعب العبور بودن و هزینه بالا یی که دارد هنوز به بهره برداری نرسیده است لذا بنده اعتقاد دارم هر مسئولی چنانچه تصیم نادرست بگیرد و باعث خسارت کلان به بیت المال شود باید جوابگو باشد ودستگاه قضا باید پیگیری کند و صرفا از اینکه اقای مسئول ،طایفه و حزب وگروه دارد نباید بترسد و صرف نظر کند وباید متخلفین جوابگوی اعمالشان باشند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
آقای علیمردانی در جریان پروژه نیست نظر ندهد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار