رییس سازمان دامپزشکی کشور خبر داد:
رییس سازمان دامپزشکی استان کرمانشاه از تخصیص کامل اعتبارات ملی به استان زلزله زده کرمانشاه خبر داد و گفت: انتقال امکانات از استان های دیگر به این استان همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۵۳۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ 02 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، دکتر علیرضا رفیعی پور در سفر به کرمانشاه و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی وقوع زلزله اخیر و متاثر شدن بیش از 8 شهرستان و بیش از 650 روستا و ویرانی های به بار آمده، به حوزه دام، طیور، آبزیان، زنبور عسل و  کرم ابریشم و نیز حوزه زیرساختهای صنایع بالادستی و پایین دستی مرتبط با دام و طیور خساراتی وارد شد.

وی بیان داشت: در همان روز اول معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور به استان کرمانشاه اعزام شد تا از نیازمندی هایی که طی روزهای اول در این مناطق ضرورت دارد پشتیبانی کنند.

این مقام مسئول افزود: همچنین با کمک تیم های استانی ارزیابی بیش از 650 روستا که خسارت دامی داشتند انجام گرفت و در کنار آن روستاهایی که دام، آبزیان و طیور تلف شده داشتند به صورت کامل از لاشه ها پاکسازی و دفن بهداشتی شدند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به دفن بهداشتی لاشه های تلف شده در مناطق زلزله زده توسط اکیپ های دامپزشکی تصریح کرد: با توجه به اینکه این موضوع ضرورت بهداشت عمومی را می طلبید و امکان بروز بیماری ها وجود داشت اکیپ ها به سرعت این کار را به انجام رساندند.

دکتر رفیعی پور با تصریح اینکه کار دفن بهداشتی در 350 روستا در بازه زمانی مناسبی انجام شد، گفت: با توجه به اینکه آمار اتلاف در این مناطق ارقام سنگینی بود، کار جهادی و شبانه روزی و ایثارگرانه همکاران دامپزشکی این مهم را میسر کرد. 

رییس سازمان دامپزشکی خاطرنشان کرد: در روزهای اول وقوع زلزله پس از تشکیل ستاد بحران در تمام استانها و در سطح ملی، تلاش شد سهمی از منابع استانها به استان زلزله زده کرمانشاه تخصیص یابد.

وی با اشاره به اکیپ های دامپزشکی در مناطق زلزله زده کرمانشاه خاطرنشان کرد: به تعداد 65 اکیپ که مشغول خدمت رسانی در این مناطق بودند، تعداد25 اکیپ هم آماده بودند تا در صورت لزوم اعزام شوند.

این مقام مسئول همچنین اشاره ای به تعداد تلفات داشت و افزود: 700 هزار قطعه ماهی و بیش از 10 هزار راس دام سبک و سنگین در این مناطق تلف شدند و برای جلوگیری از انتشار بیماری ها اکیپ های دامپزشکی آنها را به طریقه بهداشتی دفن کردند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: همانطور که درصدی از اعتبارات و امکانات استانهای همجوار را به کرمانشاه تخصیص دادیم و امکانات همچنان در حال انتقال است، تمام تلاش می کنیم تا با هر تخصیص که دریافت می کنیم، تخصیص استان کرمانشاه را به درصد واقعی و کامل انجام دهیم.

دکتر رفیعی پور در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و پیشگیری وظیفه خود را انجام می دهیم تا به دامداران عزیز کرمانشاهی خدمت رسانی کنیم و برای این موضوع از ظرفیت و امکانات تمام استانهای دیگر هم استفاده خواهیم کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار