رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده در اثر زلزله اخیر، بیش از 545 میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان کرمانشاه خسارت وارد شده است.
کد خبر: ۵۳۳۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 03 December 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، دکتر خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، در نشست خبری امروز در جمع خبرنگاران افزود:250 میلیارد تومان مربوط به پروژه های عمرانی، ساختمان های اداری، ایستگاه های پمپاژ، سیستم های آبیاری و... و 300  میلیارد تومان نیز مربوط به جایگاه های نگهداری دام، علوفه، استخر های پرورش ماهی و... می باشد.
 
وی خاطر نشان کرد: بخش عمده فعالیت‌های سازمان جهادکشاورزی در چند روز اول، پس از وقوع زلزله؛ کمک رسانی به مردم بود که در این راستا تمام ماشین آلات سنگین و سبک سازمان جهادکشاورزی و پیمانکاران طرف قرارداد سازمان برای کمک به مردم زلزله زده اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: اولویت دوم ما دفن بهداشتی دام های تلف شده در مناطق زلزله زده با هدف جلوگیری از انتقال بیماری ها بود که پرسنل دامپزشکی و جهادکشاورزی بصورت شبانه روزی مشغول دفن بهداشتی دام های تلف شده در روستاهای زلزله زده و ضدعفونی مناطق بودند که این امر اهمیت بسیار زیادی داشت.

رئیس جهاد کشاورزی ابراز داشت: متأسفانه در اثر زلزله اخیر 575 واحد صنعتی و نیمه صنعتی بخش کشاورزی و 8300 واحد سنتی خسارت دیده است.

شهبازی بیان داشت: در اثر زلزله 30 هزار رأس دام سبک (گوسفند و بز) ، 1000 رأس دام سنگین، 20 هزار قطعه مرغ  و 3 و نیم میلیون قطعه ماهی  در۱۶۸ واحد پرورش ماهی نیز تلف شده و 1000 کندو زنبور عسل نیز تخریب شده است.

وی تاکید کرد:21 میلیارد تومان به منظور جبران خسارت تلفات دام دامداران و کشاورزان برای هر راس دام سبک 600 هزار تومان و هر راس دام سنگین 3 میلیون تومان  اختصاص یافته است.

وی افزود: با پیگیری سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه و ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه خوشبختانه تا امروز مصوبات خوبی توسط هیئت محترم دولت داشته ایم که یک نمونه استمهال دو ساله تسهیلات بانکی در مناطق زلزله زده واز مصوبات هیئت دولت است.

به گفته رئیس جهاد کشاورزی استان:خسارت زیادی به واحدهای صنعتی صنایع کشاورزی، اماکن نگهداری دام و علوفه همچنین استخرهای پرورش ماهی وارد شده و با پیگیری های انجام شده و به منظور جبران بخشی از خسارت وارد شده به تولید کنندگان بخش کشاورزی 200 میلیارد تومان تسهیلات بدون بهره بانکی  اختصاص یافته که شرایط زمانی این تسهیلات دو سال ساخت، دوره تنفس یکساله و بازپرداخت 6 ساله می باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی  اظهار داشت: علاوه بر اعتبارات و تسهیلات اختصاص یافته،
 60 میلیارد تومان کمک بلاعوض به منظور ساخت اماکن دامی و... درخواست کرده ایم که در صورت تصویب به اطلاع مردم عزیز میرسانیم.
 
شهبازی ظهار داشت:۶۵ اکیپ دامپزشکی از سراسر کشور برای حضور در مناطق زلزله زده به کمک استان آمدند،و در نهایت اکیپ های دامپزشکی 656  روستا را پایش کرده و در ۳۷۰ روستا دفن بهداشتی دام توسط این اکیپ ها صورت گرفت.

این مسئول با اشاره به اینکه سامانه ۱۳۱ برای گزارش درخواست کمک رسانی و بررسی اتلاف دام و خسارت وارده به بخش کشاورزی در دسترس مردم مناطق زلزله زده است، گفت: همچنین سامانه های پیامکی ۱۵۱۲ و 100010001512  برای گزارش هر نوع بیماری و تلفات دامی آماده پاسخگویی و رسیدگی است.

شهبازی اذعان داشت:با پیگیری های انجام شده 2000 تن جو رایگان به استان اختصاص یافته که از چند روز قبل، کار توزیع آن توسط مراکز جهادکشاورزی آغاز شده و همچنان ادامه دارد وبا توجه به فرارسیدن فصل بارندگی و با هدف پوشش اماکن دامی و محل های نگهداری علوفه تاکنون 1000 تن نایلون نیز بصورت رایگان در بین مردم مناطق زلزله زده توزیع شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار