سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی آبیک:
سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک گفت: در این شهرستان نویسندگان خوبی هستند که کتاب‌های خوبی هم نوشته و به چاپ رسانده‌اند اما مغفول مانده و مهجور شده‌اند.
کد خبر: ۵۳۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 04 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، محمدحسین انصاری در نخستین جلسه هم‌اندیشی نویسندگان و شعرای شهرستان آبیک که در محل کتابخانه امام محمدباقر(ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه گفت‌وگو با نویسندگان شهرستان آبیک است که تألیفاتی داشته‌اند و همچنین همفکری برای ارائه راهکارهای لازم برای آینده حوزه کتاب برای نویسندگان است.

وی افزود: در شهرستان آبیک نویسندگان خوبی هستند که کتاب‌های خوبی هم نوشته و به چاپ رسانده‌اند اما مغفول مانده و مهجور شده‌اند.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک ادامه داد: لازم است با مساعدت نویسندگان همایش و برنامه‌هایی در حوزه کتاب  برگزار شود و کتاب‌های آنان به معرض نمایش درآمده و مورد بازتاب قرار گیرد.

انصاری اضافه کرد: استفاده از نظرات و راهکارهای نویسندگان برای شناسایی آنان و تألیفات این بزرگواران و همچنین تألیف کتاب‌های جدید آنان امری مهم و ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: یک دست صدا ندارد و باید مسؤولان شهرستان آبیک از نویسندگان حمایت لازم را داشته باشند.

این مسؤول اذعان کرد: تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا حداقل گام کوچکی در عرصه کتاب و کتابخوانی و نویسندگان شهرستان آبیک برداریم که برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب‌های نویسندگان در دستور کار قرار می‌گیرد.

انصاری افزود: از وجود نویسندگان در جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک استفاده می‌کنیم.

* کتاب‌ها با پاسخ به سؤال‌های امروز جامعه تألیف شود

یکی از نویسندگان شهرستان آبیک در این جلسه گفت: کتاب‌ها باید طبق پرسش‌هایی که در جامعه امروز مطرح است با ارائه پاسخ به این سؤال‌ها نوشته و به چاپ برسد.

داود پارساپور افزود: اینکه بخواهیم کتابی را به چاپ برسانیم و تألیف کنیم نباید متوقع باشیم و باید خود ما دست به کار شویم.

وی ادامه داد: افراد کتاب را مشاهده می‌کنند و با زحمات مؤلف برای چاپ و نشر کاری ندارند.

پارساپور اضافه کرد: امید است برگزاری چنین جلساتی خروجی لازم را داشته باشد و به منصه ظهور برسد.

این نویسنده خاطرنشان کرد: لازم است حمایت عملی از نویسندگان صورت گیرد چراکه به عمل کاربر آید به سخنرانی نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار