مشاور رئیس سازمان انرژی اتمی:
مشاور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: بعد از برجام توانستیم همکاری‌های علمی را گسترش داده و در این زمینه موفق عمل کنیم که حاصل تلاش این موفقیت‌ها ایران را جزو پنج کشور تولیدکننده باتری هسته‌ای کرد.
کد خبر: ۵۳۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 04 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، اصغر زارعان مشاور و دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در دیدار با عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین که در دفتر استاندار صورت گرفت، با بیان اینکه همکاری اندیشمندان و نخبگان کشور توانسته‌ایم در زمینه علم و فناوری به خودباوری برسیم، اظهار داشت: امروز در این زمینه سرآمد بوده و قله‌های علمی را یکی پس از دیگری طی می‌کنیم.

وی با اشاره به موضوع برجام ادامه داد: بعد از برجام توانستیم همکاری‌های علمی را با سایر کشورها گسترش داده و در این زمینه موفق عمل کنیم که حاصل تلاش این موفقیت‌ها ایران را جزو پنج کشور تولیدکننده باتری هسته‌ای کرد.

مشاور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه ایران سرزمینی سرشار از دانش و آگاهی است، مطرح کرد: دانشمندان و نخبگان بسیاری از این مرز و بوم برخاسته‌ و توانسته‌اند در زمینه دانش هسته‌ای صلح‌آمیز موفق عمل کرده و در راستای توسعه علمی گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

زارعان یادآور شد: امیدوارم با همکاری و هماهنگی مسؤولان، دانشمندان و نخبگان بتوانیم در راستای توسعه علمی به دستاوردهای جدیدی برسیم تا شاهد رشد و پیشرفت کشور در تمام زمینه‌ها باشیم.

این مسؤول با بیان اینکه ایران توانسته در حوزه باتری هسته‌ای طی تلاش‌های شبانه‌روزی هم ردیف کشورهایی همچون آمریکا، فرانسه، انگلیس و روسیه قرار گرفته و پس از چهار سال به این تکنولوژی دست یابد، خاطرنشان کرد: با تولید این باتری، عمر باتری موبایل، قلب و تأسیسات و تجهیزات پزشکی با عمر بیش از پنج تا 50 سال بدون شارژ، تحول عظیمی در خدمت سلامت و بهداشت مردم صورت می‌گیرد.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران عنوان کرد: باتوجه به دانش هسته‌ای و توسعه بخش‌های مختلف این دستاورد، می‌توان گام‌های ارزنده‌ای در سایر بخش‌ها برداشت و خدمات شایانی به مردم جامعه ارائه داد.

زارعان با بیان اینکه دانش هسته‌ای موتور محرک مابقی صنایع به شمار می‌رود، اضافه کرد: سعی و تلاش ما بر این است تا خدماتی متنوع با نگاه صلح‌آمیز به مردم ارائه دهیم.

گفتنی است، با تولید باتری هسته‌ای در کشور انقلاب عظیمی در عرصه‌های مختلف پزشکی، صنعت، کشاورزی و غیره ایجاد می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار