زاهدی :
استاندار قزوین گفت: بنده استاندار دولت و نظام هستم و بعنوان قدیمی ترین استاندار، حیثیت خود را فدای کسی یا چیزی نخواهم کرد.
کد خبر: ۵۳۳۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸ 04 December 2017
به گزارش تابناک قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در دیدار با حریانات و تشکل های سیاسی اصولگرای استان قزوین اظهار کرد: هیچ جریانی نباید در اندیشه  ماندن همیشگی در قدرت باشد بلکه این آفتی است که باید از آن حذر کرده و به جابجایی مسالمت آمیز قدرت تن داد.
وی افزود:  جریانات درون نظام باید از طریق انتخابات با هم رقابت کنند اما موضوع اساسی تر این است که حفظ منافع  ملی را بر همه چیز مقدم بدارند
استاندار قزوین با بیان اینکه  بنده استاندار دولت و نظام هستم و بعنوان قدیمی ترین استاندار، حیثیت خود را فدای کسی یا چیزی نخواهم کرد. ادامه داد: به مشورت با همه جریانات و شخصیت ها اعتقاد دارم چون همه چیز را همگان دانند و این گفته که" منتقددولت لزوما مخالف دولت نیست"سخن درستی است
وی افزود:باید نظرات سیاسی جوانان را بشنویم و در این خصوص کادرسازی و تربیت نیروی سیاسی و اجرایی اصلی ترین کاری است که باید بدان توجه کرد.
زاهدی با بیان اینکه باید به گردش نخبگان سیاسی معتقد باشیم،اظهار کرد: رقابت ها و هیجان های انتخاباتی موجب مشارکت مردم در پای صندوق های رای می شود و با برگزاری انتخابات به شکل طبیعی شاهد تغییرها و جابه جایی ها هستیم.
استاندار قزوین ادامه داد: قانون اساسی نیز موضوع گردش نخبگان سیاسی را پیش بینی کرده تا از طریق انتخابات فرایند تغییر قدرت انجام شود ولی در مجموع همراه با این موضوع، باید اصل حفظ منافع ملی مورد توجه قرار گرفته و نسبت به آن غفلت نشود.
وی گفت: به تخلف های جزیی که در انتخابات گذشته وجود داشته است با توجه به اینکه در نتیجه آرا تاثیر نداشته، نباید بپردازیم.
زاهدی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران دارای هویتی فرهنگی بود،افزود: استکبارستیزی یکی از اصول این انقلاب بود که همچنان ادامه خواهد داشت و البته این موضوع رویه و مشی امام خمینی (ره) از ابتدای نهضت خود نیز بود.
استاندار قزوین با بیان اینکه بسیاری از معادلات در جهان تغییر کرده و خیلی از قدرت ها در حال عوض شدن هستند، افزود: با توجه به این موضوع در مقابله با دشمن باید گاهی اوقات دیپلماسی هویچ و چماق و با یک دست پس زده و با یک پا پیش بکشیم را به کار ببریم.
زاهدی با بیان اینکه در روابط خارجی خود باید منافع جمهوری اسلامی ایران را در هر حالت مورد توجه قرار دهیم،افزود: حفظ منافع ملی کشور یک اصل است که نباید نسبت به آن غفلت کنیم.
وی با بیان اینکه باید تابع فرمان مقام معظم رهبری و ولایت فقیه باشیم تا به انقلاب و کشور صدمه و آسیب وارد نشود، اضافه کرد: هرکس نظام سیاسی کشور را قبول ندارد و می خواهد مدیر این سیستم باشد، اخلاق مدار نیست چون سیاست های کلی نظام را مقام معظم رهبری تعیین می کنند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به برگزاری همایش ملی خشونت علیه زنان در قزوین که با واکنش برخی چهره ها و جریان های سیاسی روبرو شده بود نیز گفت: این همایش در استان های دیگر نیز برگزار شده و سیاستی است که در کشور در حال اجرا است.
زاهدی با تشریح مصادیق خشونت، افزود: سن ازدواج زنان و جوانان به دلیل مسائل اقتصادی و تغییر ارزش ها بالا رفته که وضع بدی است و خشونت علیه زنان را چیزی می دانیم که زن جامعه ما را آزار می دهد و باید آنرا شاهد نباشیم.
استاندار  اظهار داشت: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین نیز باید بدور از سلایق سیاسی،مدیریت تمامی زنان جامعه از هر حزب،جریان و گروهی را بر عهده بگیرد
وی همچنین در رابطه با به کارگیری نیروهای بیرون سازمان در یک دستگاه و یا نهاد نیز که این روزها نقل برخی محافل سیاسی قزوین است، گفت: در به کارگیری نیروهای سازمانی ممکن است با کمبود نیروی متخصص داخلی مواجه باشیم و در این زمینه می توان از نیروی بیرون سازمان استفاده کرد.
استاندار قزوین در ادامه با اشاره به طرح ساماندهی آستان امامزاده حسین(ع) قزوین، گفت: در رابطه با پیشبرد سریع تر این طرح یک نشست در داخل امامزاده گذاشته ایم اما متاسفانه در خصوص این پروژه بزرگ اولویت بندی ها رعایت نشده است.
وی در ادامه به ورودی های نامناسب شهر قزوین نیز اشاره کرد و افزود: از آنجا که قزوین شهر ریشه داری است بسیار زیبا می باشد و از ابتدا نیز با نقشه ساخته شده اما ورودی های آن در شان این شهر نیست و ساماندهی آنها با نظارت و همکاری استانداری باید توسط شورا و شهرداری دنبال شود.
وی در ادامه به ظرفیت های کشاورزی قزوین اشاره کرد و ادامه داد: این استان ظرفیت کشاورزی بسیار زیادی دارد ولی متاسفانه به دلیل خشکسالی و مصرف بی رویه آب در دشت قزوین با افت منابع آب و بیابان زایی مواجه هستیم و در این راستا ستاد احیای دشت قزوین را راه اندازی کرده ایم.
زاهدی بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ استفاده درست از آب تاکید کرد و از آب به عنوان مساله ای که در آینده بحران آن جدی تر خواهد شد، یاد کرد و گفت: ما اکنون با مشکل مصرف آب و نه کمبود آب مواجه هستیم.
وی همچنین قابلیت های صنعتی قزوین را بالا دانست و افزود: در این بخش نیز با چند مشکل از جمله فناوری فرسوده، مدیریت ضعیف، نبود بازار فروش و کیفیت نامناسب برخی کالاهای تولیدی مواجه هستیم که می توان با حمایت بیشتر از واحدهای موفق و اجرای طرح توسعه بخشی از این مشکلات را مرتفع ساخت.
گفتنی است در ابتدای این نشست نمایندگان تشکل ها و گروه های اصولگرا به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار