مدیرکل بهزیستی قزوین:
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: این اداره‌کل 230 میلیون تومان به کمپ‌های استان بدهکار است.
کد خبر: ۵۳۴۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 07 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا وارثی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار داشت: مناسب‌سازی شهری برای تردد آسان معلولان باید در دستور کار مسؤولان استانی و شهری باشد تا این قشر جامعه هم همانند افراد عادی از خدمات شهری برخوردار شوند.

وی با اشاره به راه‌اندازی تاکسی ویژه معلولان افزود: تحقق این مهم می‌تواند جامعه هدف را سریع‌تر و آسان‌تر در سطح شهر با امنیت جابه‌جا کند و رضایتمندی آن‌ها را از خدمات شهری افزایش دهد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به فرا رسیدن فصل زمستان و سرمای هوا مطرح کرد: باید گرمخانه‌ای ویژه بانوان ایجاد شود تا آن‌ها بتوانند در شب‌های سرد از خدمات آن برخوردار شوند و در جاهای مختلف خود را پناه ندهند که این مهم موجب نازیبایی شهری می‌شود.

وارثی با اشاره به اینکه از بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قزوین استقبال می‌کنیم، عنوان کرد: این کار موجب می‌شود که موضوعات اجتماعی را ملموس‌تر احساس کنید و برای رفع آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهید.

این مسؤول به مناسب‌سازی خودروها اشاره کرد و گفت: در بازدیدی که از خودروهای بهمن‌دیزل داشتیم مسؤولان مربوطه اعلام آمادگی کردند که اگر شهرداری با آن‌ها قرارداد ببندد، چند ماشین را برای معلولان مناسب‌سازی کرده و تحویل می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه این اداره‌کل 230 میلیون تومان به کمپ‌ها بدهکار است، خاطرنشان کرد: جزو تکالیف شهرداری است که 10 درصد محل درآمدها را به حمایت از معتادان در قالب حوزه سلامت اجتماعی به اداره‌کل بهزیستی استان اختصاص دهد.

وارثی بیان کرد: سرانه نگهداری هر معتاد در کمپ‌ها، 14 هزار و 300 تومان بوده که تأمین این هزینه نیازمند مساعدت مسؤولان از جمله شهرداری است.

وی گفت: اکنون یک هزار نفر در کمپ‌ها نگهداری می‌شوند که اگر رها شوند آن‌ها در مکان‌های مختلف همانند زیرگذرها، پل‌ها و فضای سبز سطح شهر قزوین زندگی می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: شهری زیباست که زیرگذرها و فضاهای سبز سطح شهر قزوین خالی از افراد آسیب‌های اجتماعی باشند تا خدشه‌ای به زیبا و سیمای شهری وارد نشود.

وارثی با اشاره به زنان سرپرست خانوار ادامه داد: آن‌ها به تعداد عائله مستمری دریافت می‌کنند که به ازای هر نفر 90 هزار تومان ماهانه پرداخت می‌شود.

این مسؤول به اشتغالزایی معلولان اشاره کرد و گفت: باید زمینه ایجاد شغل معلولان را از جمله در قالب بازارچه‌ها و فروش محصولات دستی در جامعه فراهم کنیم تا بتوانند درآمدزایی کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تشریح کرد: مسؤولان شهری باید در فراهم کردن امکانات فرهنگی و ورزشی در سطح شهر قزوین اهتمام ویژه داشته باشند تا آن‌ها از این امکانات با هدف افزایش سطح سلامت جسمی و روحی استفاده کنند.

وارثی با اشاره به اینکه کودکان کار در مکان‌های مختلف شهر قزوین تکدی‌گری می‌کنند، افزود: اگر شهروندان قزوینی همانند تبریز به آن‌ها پولی ندهند، این شهر بدون این کودکان می‌شود و تکدی‌گری دیگر وجود ندارد.

وی به ابزارهای تبلیغات محیطی اشاره کرد و گفت: باید این امکانات در اختیار اداره‌کل بهزیستی استان قزوین قرار گیرد تا بتوانند در فرهنگ‌سازی شهری اقدامات مؤثری را انجام دهد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه این اداره‌کل با شورای اسلامی شهر قزوین و شهرداری اهداف مشترکی را دنبال می‌کند، اضافه کرد: اداره‌کل بهزیستی استان اعلام آمادگی می‌کند برای رسیدن به کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش سلامت جامعه در کنار این نهادها باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار