نماینده ولی فقیه در قزوین:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با بیان اینکه دیدار با دانشجویان در اولویت کارهایم قرار دارد، گفت: همواره آماده شنیدن صدای طیف‌های مختلف دانشجویی هستم.
کد خبر: ۵۳۴۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 07 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد، با تبریک روز دانشجو اظهار داشت: جلسه با دانشجویان جزو بهترین جلسات بوده و همواره دیدار و گفت‌وگو با دانشجویان در اولویت کاری بنده قرار دارد.

وی در ادامه با ذکر خاطراتی از تشکیل نخستین تشکل‌های دانشجویی و حوزوی علیه رژیم استبدادی شاهنشاهی خاطرنشان کرد: سال 54 در دوازدهمین سال تبعید امام خمینی(ره)، طلبه‌ها در مدرسه فیضیه تحسن کردند و پس از اقامه نماز شعار «درود بر خمینی» سر دادند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: پس از تحسن گارد شاهنشاهی وارد کار شد و پس از دستگیری طلبه‌ها آن‌ها را شکنجه کرده و به زندان فرستادند و در نهایت برخی از طلبه‌ها به پادگانی تبعید شدند.

عابدینی یادآور شد: پس از تبعید به پادگان، مشاهده کردیم که جوانان دیگری هم به دلیل مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی به آنجا تبعید شده‌اند اما آن‌ها دانشجو بودند و همانجا وحدت و برادری حوزه و دانشگاه دو چندان شد.

وی افزود: شکنجه‌های دانشجویان و طلبه‌ها و تبعید آن‌ها به این خاطر بود که شاه می‌خواست امام خمینی(ره) فراموش شود، در حالی که این قیام و حرکت یک جریان بود و اعتراضات و راهپیمایی‌ها هم در راستای همین جریان قرار داشت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: آن زمان نمی‌دانستیم که انقلاب به پیروزی خواهد رسید اما در آن نسل خداوند اطمینانی قلبی قرار داده بود که به پیروزی امیدوار بودند و همان امیدواری امروز هم برای پیروزی جهان اسلام وجود دارد.

عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع حزب‌گرایی اشاره و تأکید کرد: بنده هیچگاه نخواستم اصلاح طلب و یا اصول گرا باشم و کاری هم با قضاوت‌های بدون سند و سطحی ندارم.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: شرعاً وظیفه من این است که رنگ هیچ حزب و جناح را نگیرم و در گذشته و پیش از آنکه مسؤولیت فعلی را بر عهده بگیریم هم همین رویکرد را دنبال کرده و عضو هیچ حزب و جناحی نبودم.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه باید بررسی دقیق‌تری از نحوه خدمات احزاب به جامعه داشته باشیم، گفت: باید ببینیم عنوان‌های چپ و راستی توانسته جلوی اختلاس‌ها و مشکلات دیگر را بگیرد یا خیر؟ باید عمکرد اصول گرا و اصلاح طلب را در فضای باز فکری مورد بررسی قرار دهیم.

عابدینی در فراز دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه همه ما رسالت انسانی، انقلابی و اسلامی داریم، مطرح کرد: لازم است تشکل‌های اسلامی در هر سه عرصه رسالت انسانی، انقلابی و اسلامی فعالیت جدی داشته باشند زیرا لازمه اثرگذاری یک تشکل، فعالیت در این سه عرصه است.

وی «برقراری عدالت جهانی» را از مصادیق رسالت انسانی، انقلابی و اسلامیِ تشکل‌های دانشجویی برشمرد و اذعان کرد: خداوند پیغمبران و کتاب‌های آسمانی را فرو فرستاد تا با آموزه‌های آن‌ها مردم خودشان برای قسط و عدل قیام کنند، نه اینکه مجبور به اینکار شوند. زیرا اجبار انسان در راستای کرامت انسانی قرار ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تحقق «وحدت ایمانی» را رسالت دیگر تشکل‌های دانشجویی عنوان کرد و افزود: خداوند انسان را به وحدت دعوت نکرده است، بلکه به توحید دعوت کرده چراکه اگر توحید در جامعه محقق شود، وحدت ایمانی و قلبی شکل می‌گیرد و چنین وحدتی راهگشا و ماندگار است.

عابدینی با رسالت «انقلابی بودن» و «حریت و آزادی» را از دیگر رسالت‌های انسانی، انقلابی و اسلامی دانشجویان برشمرد و تصریح کرد: پیامبر (ص) حریت و آزادی را به ارمغان آورد تا زنجیرهایی که مردم به افکار خود بسته‌اند، باز کنند و افکار جاهلی را رها کنند.

وی رسالت در عرصه علم و «نهضت علمی» را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: علم در نظام دینی ما جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد، به طوری که اولین آیاتی که به پیغمبر(ص) نازل شد، در همین راستا بود و خداوند نیز به قلم و انسان به خاطر اهمیت جایگاهشان سوگند یاد کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار