مشاور و مدیر اجرایی مؤسسه سیمرغ سخن فارس:
مشاور و مدیر اجرایی مؤسسه سیمرغ سخن فارس گفت: هدف از اینکه در تلاش هستیم تا قزوین به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شود، تزریق فرهنگ کتاب خوانی در جامعه است.
کد خبر: ۵۳۴۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 07 December 2017
به گزارش تابناک از قزوبن، سمانه طاهری در گفت‌وگو  با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: در چند سال اخیر طرح پایتخت کتاب ایران در تمام کشور مطرح شده و این در حالی است که در دو سال اخیر استان بوشهر توانسته این مقام را از آن خود کند.

وی افزود: ما تمام تلاش خود را به کار می‌بریم تا در این سال استان قزوین  پایتخت کتاب ایران شود.

مشاور و مدیر اجرایی مؤسسه سیمرغ سخن فارس با اشاره به اینکه فرآیند اجرایی شدن این طرح  کاملاً تکنیکی بوده و مکتوبات هر نویسنده  باید به طور کامل بازبینی شود، بیان کرد: ما به صورت دقیق بررسی می‌کنیم که آیا اثر ارسال شده در خور درک و فهم مخاطب قرار دارد یا خیر؛ تا اقدامات لازم اندیشیده شود.

طاهری عنوان کرد: کودکان بیتشر به کتب مصور علاقه نشان داده و دوستدار نمایش و تئاتر هستند بر همین اساس سعی ما بر آن شد تا کتب کودکان در قالب نمایش منتشر شود تا فهم آن برای کودکان ساده و لذت‌بخش باشد.

این مسؤول تصریح کرد: نوجوانان به دلیل سنگین بودن حجم دروس خود کمتر به سمت و سوی مطالعه آزاد می‌روند اما این در حالی است که سعی کرده‌ایم کتاب‌هایی را برای نوجوانان تدارک ببینیم که روان بوده و مناسب ذائقه آ‌ن‌ها باشد.

مشاور و مدیر اجرایی مؤسسه سیمرغ سخن فارس گفت: اگر هر کسی روزانه یک ساعت کتاب بخواند در پایان سال 50 کتاب را مطالعه کرده است و این امر سبب ارتقا و تعالی فرهنگ جامعه می‌شود.

طاهری عنوان کرد: متأسفانه سال گذشته به دلیل اینکه آثار استان قزوین به حد نصاب نرسیده بود این استان نتوانست در طرح پایتخت کتاب ایران شرکت کند اما سال جاری همه اعضا به صورت کاملاً حرفه‌ای به این طرح پرداختند و امیدواریم استان قزوین در این سال به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شود.

وی خاطرنشان کرد: ما به هیچ عنوان به این طرح به عنوان یک مسابقه نگاه نمی‌کنیم بلکه تمام تلاش و هدف ما افزایش آگاهی و تزریق کتابخوانی در جامعه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار