مدیرکل بهزیستی قزوین خبر داد
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: واحدهای مسکونی در حال احداث حداقل خانواده‌های دومعلول شهری، 201 مورد بوده که 60 مورد آن در استان واگذار شده است.
کد خبر: ۵۳۶۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴ 10 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، علیرضا وارثی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: اداره‌کل بهزیستی استان قزوین در راستای رفع مشکلات جامعه هدف و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه تأمین مسکن جامعه هدف از مهم‌ترین فعالیت‌های بهزیستی است، افزود: واحدهای مسکونی در حال احداث حداقل خانواده‌های دومعلول شهری 201 مورد بوده که 60 مورد واگذار شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: همچنین واحدهای مسکونی در حال احداث حداقل دو معلول روستایی هم 59 مورد بوده که 22 واحد تحویل داده شده است.

وی بیان کرد: اداره‌کل بهزیستی دارای 135 مورد مراکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، مهد کودک، کاهش آسیب‌دیدگان اجتماعی و اورژانس اجتماعی است و در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین به مراکز توانبخشی این اداره‌کل اشاره کرد و گفت: 38 مرکز شامل شبانه‌روزی، روزانه، ویزیت در منزل، مراقبین در منزل و کارگاه‌های تولیدی و حمایتی در استان فعال است.

وارثی یادآور شد: اداره‌کل بهزیستی در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارای 38 مرکز ژنتیک، مشاوره و پایگاه سلامت اجتماعی، مراکز اقامتی میان‌مدت درمان اعتیاد و مراکز سرپناه شبانه و باشگاه مثبت در استان قزوین است.

این مسؤول اضافه کرد: همچنین 34 مورد مجتمع‌های خدمات بهزیستی، کلینیک‌های مددکاری اجتماعی و مؤسسه‌های مردم‌نهاد از دیگر مراکز اداره‌کل بهزیستی استان قزوین به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین مطرح کرد: معلولان تحت پوشش برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی به تعداد 6 هزار و 628 مورد با 952 روستای زیر پوشش و طرح پیشگیری از اعتیاد با رویکرد اجتماع محور در محلات شهری و روستایی به تعداد 137 محله و 404 هزار و 409 نفر بوده است.

وارثی بر مناسب‌سازی شهری، تشکیل گرمخانه زنان و مردان، بهره‌مندی از تابلوهای اطلاع‌رسانی شهری، تخصیص فضاهای خاص برای اشتغال جامعه هدف و حمایت‌های معنوی از تشکل‌های غیر دولتی بهزیستی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تخصیص منابع مالی طبق مصوبه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، تأسیس مهاد سالمندان در سطح شهر، استفاده از امکانات فرهنگی و ورزشی شهرداری، امکان بهره‌مندی از حمایت‌های مالی شهرداری برای حمایت از جامعه هدف را از دیگر راهکارهای کاهش آسیب‌ها عنوان کرد.

وارثی با اشاره به اینکه شماره تماس 137 برای جمع‌آوری متکدیان در استان قزوین راه‌اندازی شده است، گفت: مسؤولان مربوطه در انجام این مهم همانند سایر استان‌ها فعال عمل نمی‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار