دادستان قزوين:
دادستان عمومی و انقلاب قزوين گفت: استفاده از رويكردهای علمی در كشف جرم موضوعی است كه در اين كميسيون به طور جدی مورد توجه قرار گرفته از اين رو كارآگاهان و قضات مرتبط با پرونده با توجه به تخصص و تجربيات انتخاب می‌شوند.
کد خبر: ۵۳۶۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶ 10 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی در کمیسیون جرائم خاص اظهار داشت: تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها قضایی به خصوص پرونده‌های جرائم خشن و خاص همیشه مورد تأکید بوده است و این سفارش و توصیه را مدام اعلام کرده و البته در قالب‌های مختلف پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: در برخی پرونده ها با توجه به موقعیت آن نباید مقید به وقت اداری باشیم یعنی پلیس، پزشکی قانونی، دستگاه قضایی و سایر دستگاه های مرتبط همه پای کار بیایند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: البته در تأکید بر رسیدگی سریع هم هیچ‌گاه از مدار قانون نباید خارج شد بلکه باید با حفظ اصول قانونی و شرعی قضاوتی عادلانه و سریع را به اجرا درآوریم تا آشفتگی و ناامنی مجرمان به امنیت جامعه منجر شود.

صادقی‌نیارکی افزود: دستگاه قضایی در رسیدگی به جرائم خشن هیچ مماشات و سهل‌انگاری را از متولیان امر نمی‌پذیرد از این رو انتظار می‌رود در حوزه تأمین امنیت مردم به خصوص امنیت جامعه دقت و حساسیت لازم وجود داشته باشد.

این مسؤول عنوان کرد: کمسیون جرائم خاص یک نشست تخصصی است که در جلسات مستمر خود، موضوع جرائم خشن و خاص را به صورت جدی پیگیری می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین توضیح داد: استفاده از رویکردهای علمی در کشف جرم موضوعی است که در این کمیسیون به طور جدی مورد توجه قرار گرفته از این رو کارآگاهان و قضات مرتبط با پرونده با توجه به تخصص و تجربیات انتخاب می‌شوند.

صادقی‌نیارکی هشدار داد: وقتی جرمی رخ می‌دهد عوامل سهل‌انگار در آن خصوص هم باید مؤاخذه شوند از این رو بخش‌های مختلف برای تجهیز اماکن عمومی از جمله بانک‌ها به دوربین مداربسته گام‌های جدی برداشته شده است.

وی تأکید کرد: اقدامات پیشگیری از این دست محدود به اماکن دولتی نیست بلکه در برنامه‌ریزی مدون و منظم مراکز عرضه کالا، طلافروشی‌ها و برخی اماکن خصوصی با ارائه مشاوره‌های انتظامی در برابر وقوع جرائم بیمه شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین یادآور شد: یکی از اقدامات کمسیون جرائم خاص کشف قتل‌های کشف نشده است که کارگروهی در این خصوص در حال پیگیری بوده که به تازگی یکی از قتل‌های سال‌های گذشته استان کشف شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار