رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت: در روز 17 آذر ماه سال جاری با بارش رحمت الهی در مناطق مختلف و همچنين بسته شدن راه‌های روستايی، مانع به دنيا آمدن نوزادان عجول در نقاط مختلف استان نشد.
کد خبر: ۵۳۶۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷ 10 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، پیمان نامدار در گفت وگو با خبرنگار فارس در قزوین گفت: ساعت پنج بامداد روز 17 آذر ماه سال جاری مأموریتی مبنی بر درد زایمان در منزل مسکونی در شهر اقبالیه به واحد ارتباطات مرکز فوریت‌های پزشکی قزوین اعلام شد که موسوی و پروندی از پایگاه اورژانس اقبالیه به محل اعلام شده، اعزام شدند.

وی افزود: این نیروها پس از پیمودن مسیرهای لغزنده و برفی خود را بر بالین مادر باردار رسانده و با توجه به کمبود وقت و آغاز زایمان اقدامات درمانی اولیه، زایمان را آغاز و نوزاد را سالم به دنیا آوردند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین تصریح کرد: بعد از انجام زایمان، نوزاد و مادر به همراهی خانواده خود برای درمان تکمیلی به مرکز آموزشی-درمانی کوثر در قزوین منتقل شدند که حال آنان مطلوب است.

* تولد نوزاد عجول دیگر در روستا

نامدار عنوان کرد: همچنین ظهر روز 17 آذر ماه سال جاری، به پایگاه فوریت‌های پزشکی آوج اعلام شد مادر باردار دیگری در روستای پرسپانج از توابع آوج دچار درد زایمان شده و مسیر روستا به دلیل بارش برف و سرمای بالای آن منطقه هنوز بازگشایی نشده، اما این موضوع، مانع حرکت تکنسین‌های با تجربه اورژانس آوج نشد و صادقی و آقایی از نیروهای این مرکز توسط آمبولانس کمک‌دار راهی مسیر شدند و پایگاه هلال‌احمر و مامای مرکز بهداشت را هم در جریان قرار دادند.

این مسؤول با اشاره به اینکه این مسیر برفی 24 کیلومتری در مدت زمان 40 دقیقه سپری شد اما سرانجام دو ارگان امدادی خود را به بالین مادر باردار رساندند، یادآور شد: تکنسین‌های اورژانس با کمک مامای مرکز نوزاد را به دنیا آورده و تحویل خانواده‌اش دادند؛ مادر برای بستری و اقدامات درمانی تکمیلی به مرکز جامع سلامت آوج منتقل شد.

* تولد نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین مطرح کرد: طی چهار روز گذشته(روز 13 آذر ماه) هم مادر بارداری با سن بارداری 36 هفته و با علایم زایمانی، از روستای آدار واقع در 45 کیلومتری روستای حصار ولیعصر(عج) شهرستان آوج به مرکز بهداشتی_درمانی این روستا مراجعه کرد که فرزند این مادر باردار در آمبولانس اورژانس به دنیا آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار